Jak pomoci?
Conys
Dobry den,obracím se na vás s prosbou o radu a i pomoc pro kamaráda(43) ,který je ve velice vážné životní situaci.V prosinci 2018 se předávkoval pervitinem a zkolaboval se zástavou srdce ,resuscitace trvala přes 30 minut a na jednotce ARO byl pak 8 dni v bezvědomý ,když nabyl vědomý strávil mesic na metabolické JIP.Po přeložení na běžné oddělení hned druhý den odešel z nemocnice domů na reverz ale nasledky resuscitace se postupně projevili az behem roku a jeho zdravotní stav se stale zhoršuje .Nebyl schopen vykonávat žadnou práci a uspory co mel už vyčerpal.Prisel o bydlení ,tak žije v zahradní chatce bez vody a socialniho zazemí .Pul roku už ma vazny urologicky problem a musi nosit celodenně pleny ,hodne se to podepsalo na jeho psychickým stavu.Minule pondeli se mu stala nehoda na kole a museli mu ve vojenské nemocnici operovat zlomený krcek na leve noze nasledně ho pak přeložili do městské nemocnice na LDN kde po dvou dnech podepsal reverz a nechal se odvest domu na chatu kde ted leží sám bez pomoci.Jidlo a pleny mu vozím ale potreboval by celodenní péči v jeho stavu .Hodne se straní lidem jsem jediná kdo ví kde chata je, koho k sobe pusti (jen mezi dveře protože se stydí za bordel v kterem tam je)Prosim vas poradili by jste mi jak mu mohu pomoct na koho se mohu obratit s zadosti o socialní davky nebo bydlení .Budu rada za jakoukoliv odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Conys,
rozumím tomu tak, že vám na kamarádovi velmi záleží. Uvědomujete si složitost jeho situace, stud, snažíte se mu pomoci, ale vlastně moc nevíte jak. Ani on sám příliš odbře pomoc nepřijímá a je těžké se k němu dostat. Bohužel vám asi neporadím přesně, kam se obrátit, koho přesně kontaktovat. Ale jako ideální místo, kde začít, mi připadá městský úřad, sociální odbor. ideálně ten, kde má kamarád hlášené trvalé bydliště. A kdyby to zároveň byl i úřad, pod který spádově patří i chatka, bylo by to nejlepší. Podrobnosti však netuším. Rozhodně to ale zkuste, ptejte se třebas i obecně (pokud jste z menšího města) a teprve až najdete někoho, kdo bude vědět, co by šlo dělat, buďte konkrétní.
Druhou možností jsou neziskové sociální služby, které poskytují i služby v terénu, tzn. že by byli schopni zajít i do chatky. V Praze je to např. sdružení Neposeda. Nicméně netuším přesně, jaké jsou služby v jiných částech Prahy či mimo Prahu. Ale nejspíš by vám byly schopni poradit, navigovat vás.
Neposeda - terén pro dospělé se jmenuje Křižovatka, tel.739 491 633.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.