3Xneplatny test
Martina
Dobry den, domluvila jsem se s manzelem na testovani na amfetamin. Jak je mozne, ze vzdy a to jiz 3x vysel test jako neplatny, tedy, neobjevila se na testu ani jedna carka? Test jsem provadela ja, presne dle navodu, je mozne, ze manzel moc necim naredi?

Odpověděl: Amrit Sen
Martino, zdravím Vás,
díky za důvěru. Spíš bych tipoval, že test nereagoval kvůli vysokým teplotám, které nás všechny v posledních dnech v Čechách provázely.
Doporučuji Vám si pozorně přečíst příbalový leták, ale předpokládám, že podobně, jako většina screenengových "rychlotestů", ztrácí spolehlivost při teplotě 30 stupňů Celsia, či níž.
Testy, však samy o sobě nic neřeší. Manželky, partnerky, rodiče, většinou nevědí, co si s výsledkem, ať už dopadl jakkoli, mají počít.
Doporučuji Vám tedy vyhledat odbornou pomoc, situaci konzultovat s pracovníky nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné poradenství rodinným příslušníkům, partnerům a blízkým uživatelů návykových látek, protože tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu, jste především Vy.
Znamená to do zařízení zavolat a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zklušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak postupovat, jak s manželem komunikovat a jakým chybám se rozhodně vyhnout.
Také, jak v náročné situaci "ošetřit" sebe, abyste byla pevnější v kramflecích, můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a v neposlední řadě Vás seznámí s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit motivaci manžela k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě, bude li tématem.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení, například adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, atd., vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se domluvit s pracovníky naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý až čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Pokud se nedovoláte, věnují se pracovníci právě přítomným klientům a zavolají Vám v nejbližší možné době zpátky.
Přeji Vám i manželovi vše dobré,
Amrit Sen.