dotaz
miska
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je možnost získat léky, které se podávají jako náhražka za drogu k pomoci odvykání i bez LR, chtěla bych pomoc člověku se z toho dostat, ale problém je že do žádný léčebny ani poradny nechce. Jestli by mi v nějakým centru pomohli, kdybych s nimi jednala aspoň já a poradili i kolik a jak podávat nebo to není možné ?.děkuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to v žádném případě možné není. Léčba závislostních poruch je věcí silně individuální a vždy je nutné léčbu šít přímo na míru konkrétního jedince. Navíc léčba závislosti patří do rukou specialistů.
Je dobře a šlechtí Vás, že se snažíte pomoci, ale je to stejné jako kdybyste chtěla sehnat gama-nůž a odoperovat nádor na mozku...
Pokud se Váš známý nechce léčit, pak nemáte v podstatě šanci jak ho k léčbě přinutit. Prokazujte mu, že ho chápete, snažte se vyjádřit svoje obavy o jeho zdraví, ale to je tak opravdu vše co s tím můžete dělat. Pokud on nebude chtít a nesvolí s léčbou, tak opravdu nelze nic víc dělat.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec