manžel jak mu pomoci?
Jitka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak nejlépe motivovat partnera k menší konzumaci alkoholu. Nejsem si jistá, zda je manžel alkoholik podle tabulek, ale zdá se mi množství alkoholu, co vypije jako vysoké (denně 4-5 piv, poslední dobou si kupuje nealkopivo, které míchá s destilátem/nejčastěji rumem). Většinou na něm není konzumace alkoholu viditelná (asi dost vydrží), ale téměř už nepije jiné tekutiny. Občas má patologické projevy spojené s konzumací alkoholu (změněné chování, agresivita, deprese, úzkost). Nechce si přiznat, že už je to přes čáru. Pohybuje se v uměleckém prostředí, kde konzumace alkoholu je běžná (a to i v práci). Budu vděčná za radu. Děkuji moc Jitka M.

Odpověděl: Markéta Kordová
Jitko, dobrý den,
podle toho, jak situaci popisujete, to vypadá, že manžel potíže s alkem jistě má. Pokud mu v zaměstnání konzumace tolerují, je to o to těžší.
Doporučila bych Vám využít naší Poradny pro rodiče a partnery, kde byste měla více prostoru probrat vše co je aktuálně třeba a více se v osobním kontaktu poradila, jak muže lépe motivovat, jak vhodně komunikovat atd...
Netuším, zda je pro Vás Praha dostupná, pokud ne, napište znovu a uveďte jaká větší města máte v dobrém dosahu. Případně se pokusíme Vás vhodně nasměrovat jinam.
Poskytujeme bezplatné služby, jen je třeba se do poradny předem telefonicky objednat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Mějte se zatím hezky, kdyby bylo třeba, ozvěte se.
S pozdravem, MK