abstinence alkoholu
Kolbenka
Dobrý den. Nevím na koho se obrátit. Bylo mi porazeno Vás.
Můj kamarád před 3 lety byl na protialkoholním léčení v Havl. Brodě. Detox +léčba cca 6-7 měsíců.Byl v pohodě do tohoto léta. Na dovolené po obědě sklenička piva.
Teď občas plechovka s pivem.
Tvrdí mi, že jeho terapeutka říkala, že to nevadí.
Přečetla jsem o alkoholu hodně a myslím si, že by neměl nic.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Kolbenko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše důvodné obavy o kamaráda, který je nejspíš už teď ve velkém průšvihu. Možná víte, že pokud se má zachránit, musí na sobě máknout on sám, případně vyhledat odbornou pomoc, nebo podporu svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených alkoholiků, nejlépe obojí.
Jakýkoli pokus o kontrolované pití člověka závislého na alkoholu po 7  měsíční léčbě je cestou do pekel.
Možná ale, že tím, kdo v tuto chvíli potřebuje podporu a pomoc především, jste Vy. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád pošlu kontakty na zařízení, která poskytují bezplatné poradenské konzultace blízkým závislých na alkoholu, respektive uživatelů návykových látek.
Pokud nehodláte nabídky využít, doporučuji Vám s kamarádem otevřeně o svých obavách promluvit, říci mu, že ho máte ráda a máte o něj strach. Následně z kontaktu ustoupit, dokud se nerozhodne k pozitivním změnám, tedy pokud necete participovat na jeho krachu.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.