Subotex legálně na předpis?
Vvnnddy
Mám přítele po několika neúspěšných pokusech se léčit ze závislosti na heroinu. Je dá se říct celoživotním uživatelem ...ale nyní (43 let) se mu narodil druhý syn, ke kterému se krásně chová, přestal si heroin pichat a zase příležitostně pracuje mimo dvou let pracoval celý život ..... má již jednoho dospělého syna. Na jehož výchově se moc nepodílel měl ho přibližně ve 22 letech a přítelkyně i se synem se stěhovali dvakrát a druhé místo již bylo těžko dopravně dostupné a ještě začala žít s někým jiným následně se expritelkyni narodila ještě dvojčátka..... přítel říká že je rozdíl když mu bylo přes dvacet a teď přes 40 že by vážně už chtěl od života normální věci jako práci nefetovat a žít se synkem a mnou. Že mu dříve nikdy nevadilo že vypadá jak pardón kedra a teď že už mu to opravdu vadí a obtěžuje ho to. Nemá zájem obklopovat se falešnými zoufalými lidmi jako je on sám.... hrozně lže a je to pro něj již tak přirozené že si vymýšlí i v úplné nedůležitých věcech jen ze zvyku zřejmě ..... věřím že kdyby denně neshanel heroin a mohl si dojít k nějakému doktorovi který může předepsat Subutex nebo suboxon pak by mohl vést v podstatě normální život s o moc menšími náklady na fet jak finančními tak časovými ..... může ještě některý lékař vůbec tyto léky takto předepsat bez nějakého každodenního programu motivačního a bez čekacích lhůt které jsou třeba i půl roku????

Odpověděl: Amrit Sen
Vvnnddy, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši starost, obavy i znepokojení, nebo spíš dlouhodobou tíhu života se závislým. Díky za obsáhlý popis kontextu příběhu, momentální situace a upřesnění ve skryté poznámce.
Přítele my, Vy, ani nikdo jiný, než on sám nezachrání, to je třeba přijmout především, proto by bylo pro všechny výhodnější, kdyby nám psal on. Bez jeho rozhodnutí, podpořeného aktivitou, konkrétními kroky k řešení závislosti a kontaktu s odborníky se k lepšímu nezmění nic.
Pokud nemá zájem o abstinenčně orientovanou léčbu a chtěl by vše řešit substitucí, měl by projevit zájem, zavolat a objednat se k pohovoru s pracovníky některého substičního programu, který by mu mohl významně pomoci, ale samospásný zdaleka není.
Když napíše, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlí, rádi mu potřebné kontakty na substituční programy v okolí a dosahu obratem pošleme.
Jak je může podle oblasti a typu zařízení na úžemí ČR vyhledat sám, se dozví na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Z mého pohledu tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc, jste Vy, dlouhodobě se trápíte, možná více, než partner, je fajn, že jste napsala. Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být prospěšný někomu dalšímu, ve vztahu se závislým partnerem to platí dvojnásob, pominu li například poskytování zázemí, potravinového servisu, financí a dalšího, což jen umožňuje závislému, aby dál užíval a nenesl a necítil dopady a odpovědnost za své konání a rozhodnutí, nebo přímo podporuje jeho propad do ještě hlubší závislosti.
Omlouvám se, ale z kontextu jsem nepochopil, jestli s přítelem sdílíte společnou domácnost, uvažujete o ní, nebo ji už máte naplánovanou. Pokud ne, zvažte, že by takové soužití bylo mimořádným hazardem, určitě aspoň do doby, než se dá přítel do kupy a osvědčí se ve smyslu, že dokáže stát na vlastních nohou, pokud ano, zřejmě jste, jak popisujete, v pasti, začarovaném kruhu závislostního vztahu, spoluzávislosti, ze kterého není snadné vystoupit, žit vlastní život, nikoli život někoho jiného...
Doporučuji Vám tedy zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné poradenské konzultace blízkým uživatelů návykových látek a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník/ce, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe i přítele podniknout, jak s ním komunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám a kontaktu s odborníky. Uleví se Vám, dozvíte se, jakých chyb se vyvarovat a především, jak ošetřit samu sebe, abyste byla pevnější v kramflecích a měla svůj život ve vlastních rukou.
Nezapomínejte na sebe, svěřte s trápením kromě odborníků někomu dalšímu, ať už z rodiny, nebo blízkých přátel, naordinujte si aktivity, které Vám přináší radost, vyražte do společnosti s ohledem na bezpečí a současná opatření.
Zavolejte tedy do některé z adiktologických ambulancí, AT poraden, kontaktních center, nebo obdobných zařízení v dosahu a objednejte se. Kontakty najdete výše popsaným způsobem, nebo pokud jste z Prahy a okolí, můžete se objednat do naší specializované služby:
Poradna pro rodiče a partnery SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Přeji Vám i příteli vše dobré,
Amrit Sen.