Marihuana
Lucie
Dobrý den,můj 15 lety syn se začal scházet se staršími kamarády.a začal s nimi kouřit marihuanu. Ne denně,občas.i podle konverzace v telefonu,jak jsem vycetla, ji shání. Nevím si rady.Dostal domaci vězení, ale jsem si jistá,že až opět půjde ven,bude to,jak bylo.Prosim o radu.Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Lucie,
děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Chápu to tak, že máte o syna obavy a zjištění, že má cokoli dočinění s marihuanou, vás vyděsilo. Dost možná jste již nějakou dobu pozorovala nějaké změny chování, koníčků, kamarádů apod. a to vás vedlo k tomu, že jste dokonce narušila synovo soukromí a prohlédla mu telefon. Vašim obavám naprosto rozumím a chápu je. Nechcete nic zanedbat nebo bagatelizovat. V tuto chvíli je (z důvodů, které nevysvětlujete podrobněji a přesněji) syn v domácím vězením. Předpokládám, že atmosféra doma, je napjatá. Komunikace je spíš podrážděná, plná negativních emocí, je to tak?
V tuto chvíli bych vám doporučila pokusit se uklidnit po emoční stránce, dát si chvilku čas, vydechnout, zjistit si informace, pročíst například tuto stránku (včetně části věnované radám, jak vést konstruktivní rozhovor) a tuto část o marihuaně, zmapovat svoje možnosti a možné důsledky. A hlavně: nezůstávejte na vše sama. Mluvte s manželem, nebojte se oslovit Poradnu pro rodiče. Umím si představit, že vás v tuhle chvíli obavy natolik svazují, že nevidíte žádné možnosti, jste zoufalá a máte strach. Ale sama jistě víte, že donekonečna syna v domácím vězení držet nemůžete, beztak by to ve výsledku nejspíš situaci pouze zhoršilo. Přimlouvala bych se tedy za oslovení poradny, kam můžete v první chvíli zajít sama a následně přizvat i syna. Situaci nevyřešíte hned, řešení se bude nejspíš s ohledem na situaci a synovo chování měnit, ale to nevadí. V tuto chvíli nastavte pravidla s tím, že se bojíte a nevíte si rady a hledáte řešení, a že až si situaci trochu ujasníte, syna k řešení samosebou přizvete. Nyní by bylo na místě se uklidnit, zjistit si informace a zmapovat možnosti.
Snad tedy alespoň takto.
Přikládám kontakt na poradnu:
Poradna pro rodiče
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Není-li vám Praha dobře dostupná, napište, která větší města máte v dosahu, poslala bych kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.