Díky
Mia
Omlouvám se, ale nevím, kam odepsat.
Na můj dotaz odpověděla Gabriela Minařík. děkuji moc. Pro mě a pritelovo rodinu, je to šílené. Než jsme se poznali, tak pár let před tím drogy užíval. Pak byl čistý. Nevím proč a jak se to zvrtlo, že začal znovu. Jsem z toho smutná, protože byl šikovný , pracovitý. Teď jen hledá výmluvy proč nemůže do práce a tahá peníze ze mě. Nikdo už mu peníze nedáváme, protože to nevede nikam. Vzor pro dítě 0, opora pro mě 0. Už jsem volala i na linku důvěry, protože ze všeho obviňuje mě. Z toho, že bere drogy, že nemá práci, nemá domov protože jsem ho vyhodila ze strachu o sebe a dítě. Vyhrožuje sebevrazdou, nebo že ublíží někomu jinému když má " zkrat" . Je to hrozně složitý. Ale díky, za to že jste tu i Vy. To mě vnitřně ujišťuje v tom, že za to prostě já nemůžu. A že za pomalu 30ti letého , svepravneho člověka vážně nemůžu. Přála bych si, aby všichni co berou to vedeli. To , jak ničí sebe i vše okolo. Děkuji vám moc

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Mio,
díky za reakci.
Je to tak, jak píšete. V drogách si jede každý na vlastní triko. I váš partner je dospělý a měl (a každý den má) na výběr - mohl a může situaci řešit užíváním drog, nebo jinak. A ano, často je to tak, že když uživateli ukážete, že má potíže, začne se zlobit, kopat kolem sebe, obviňovat, vyhrožovat. A samosebou často i sami blízcí bojují s pocity viny, zejména pokud jde o rodiče, partnery a nejbližší, protože mají pocit, že mohli udělat něco jinak a toto by se nestalo. Tyhle pocity viny k věci patří, a třeba se vám samotné podaří si odpustit. Jestli ale odpustí přítel vám nebo sám sobě za to, co udělal sobě i vám a celé své rodině, to už je na něm. I proto vlastně pomáhá, když se od uživatele oddělíte ... prostor, ve kterém by mohlo docházet k dalším konflitkům, ubližování a obviňování, se tím zmenší. Ale je to složité, těžké, emočně náročné. I proto je dobré oslovit třeba právě tu poradnu, kde se můžete vypovídat, potkat někoho (na rodičovské a partnerské skupině), kdo řeší podobné věci. Využíváte takovou možnost? Dávala by vám smysl?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.