Přítel a marihuana
Simik
Dobrý den mám podezření že přítel hulí trávu jemu 26 kdosi hulil každej den teď my tvrdí že dva roky co jsme spolu je cistej US několikrát my přišel za cervenalima očima domu a tvrdil že to je z piva ale já vám že to je pravde podobně nesmysl poslední dobu je agresivní podráždění urážliví vibusni opcas sní to co já unej neznám a jindy neji nebo si dá jen jednu porci moc děkuji za odpověď. A za pomoc

Odpověděl: Jiří Tupý
Zdravíme Vás Simiku,
rozumíme Vašemu znepokojení z toho, že přítel se poslední dobou chová jinak. Popisujete jeho výkyvy nálad, opakovaně bývá podrážděný, výbušný, k tomu jste si všimla změn v jeho stravovacích návycích - někdy toho sní hodně, někdy naopak málo. K tomu se někdy přidají zarudlé oči.
Vše z toho, co jste u přítele vypozorovala, může určitě naznačovat, že hulí trávu. Nejpodstatnější však nyní je, že mu přestáváte důvěřovat, tušíte, že Vám něco tají, není k Vám zcela otevřený. Nechcete se spokojt s tou verzí, kterou Vám předkládá, že "hulil a už dva roky nehulí" nebo že "je to jenom z piva".
Co byste nyní nejvíce potřebovala? Chcete zkusit s přítelem téma otevřít - říci mu, že si všímáte nápadných změn v jeho chování a prožívání, že máte obavy, že je pro Vás nyní obtížné mu důvěřovat atd.? Nebo byste raději ještě absolvovala konzultaci naživo s odborníkem, se kterým byste mohla svou situaci více probrat, sdílet své obavy, konzultovat další kroky? V síti služeb pro uživatele drog existují také služby pro lidi v situaci podobné té Vaší, tedy pro lidi, jejichž blízcí aktuálně užívají drogy. Konzultace v těchto službách jsou poskytovány bezplatně a v případě potřeby také anonymně. Pokud nám napíšete, kde bydlíte, rádi Vám zašleme kontakty na tyto služby ve Vašem okolí.
Je dobře, že jste napsala. Žijete nyní v nejistotě, přestáváte důvěřovat člověku, se kterým jste dva roky v partnerském vztahu. Obecně řečeno není možné dlouhodobě udržet spokojený partnerský vztah, pokud je protkaný tajnostmi a nedůvěrou. Je proto dobře, že s tím chcete něco dělat. Bude záležet také na přítelovi, jak se k celé situaci postaví - zda bude otevřený s Vámi komunikovat, zda uslyší Vaše pochybnosti a obavy, zda bude nakloněný dělat případné změny.
Klidně ještě napište, jsme tu pro Vás.
Za drogovou poradnu, Jiří Tupý