Jak mohu pomoci přítelkyni
Bart
Moje přítelkyně již delší dobu experimentuje s pervitinem. Zhruba poslední 3 měsíce ho šňupala tak jednou za 14 dní,ale to intenzivně celý víkend.To jsem jí ještě toleroval,protože sem to nepovažoval za tak velký úlet,i když mě to moc trápilo.Vždy se dala v pohodě do pořádku a mohli jsme spolu fungovat (bydlet)dál.Teď se mi ale přiznala k horšímu.Začala si to píchat. S tím mi sdělila,že to je teď ta jediná radost,kterou v životě má a že se jí nechce vzdát. Aby mě netrápila,tak se chce rozejít,najít si bydlení a žít sama. Já se ale bojím, že jak bude sama,tak si téhle "radosti" bude dopřávat víc a víc a nakonec do toho spadne. Poraďte mi, prosím, jak jí mám pomoct. Jak jí mám přesvědčit,že na světě jsou jiné radosti než blbý drogy a že stojí za to žít život bez jejich užívání. Díky.

Odpověděl:
Dobrý den Barte, chápu, že ocitnout se v téhle situaci, pro Vás není asi moc příjemné. Přítelkyně se s Vámi chce rozejít, protože podle svých slov dává přednost pervitinu. Myslím, že Vaše obava, že jak bude sama, bude si téhle "radosti" dopřávat víc, je asi dost oprávněná. Otázka je, zda by to tak nebylo i v případě, že by sama nebyla. Jestli by si nezačala dopřávat čím dál tím víc, i kdyby byla s Vámi. Vím, že to zní asi drsně, ale bohužel to vypadá, že Vaše přítelkyně má v tomhle asi jasno. Píšete, že jste jí šňupání toleroval. Co všechno byste byl ochoten jí tolerovat? Bylo by pro Vás únosné tolerovat i tenhle už dost velký úlet? Je na Vás, abyste zhodnotil, co je pro Vás ještě přijatelné a co už ne. Vím, že asi nejlepší řešení by pro Vás bylo, kdyby prostě nebrala a vy mohli být dál v klidu spolu. K tomu jí ale přimět asi dost dobře nejde. To by musela chtít ona. Zkuste se s ní o tom ještě pobavit, ale víc asi bohužel udělat nemůžete. Přála bych Vám, aby se Vám podařilo jí přesvědčit, že jsou i jiné, lepší a zdravější radosti, ale nějaký zaručený návod na to asi neexistuje. Pokud pro ní něco chcete udělat, dejte jí najevo, že pokud nebude brát, má u Vás dveře otevřené (pokud to tedy tak je). Ale nezapomínejte u toho na sebe, na Vaše potřeby a zájmy! Vztah nezávisí jen na jednom z partnerů, ale vždy na obou...