Jak přestat kouřit?
Michelin
Nedávno jsem absolvovala peer-výcvik a po příjezdu domů mě obklopila celá famílie a zahrnula mě nejrůznějšími otázky.Můj strejda-silný kuřák se mě bystře zeptal,jestli nevím,jak by se mohl odnaučit "hulit".samozřejmě mě nic nenapadlo a tak se s prosbou obracuji k vám!!!(Strýc je velmi věřící,takže má i silnou vůli!)

Odpověděl: Jakub Minařík
Přestat kouřit není až tak velký problém - pokud je člověk rozhodnutý a skutečně chce. Existují strategie - jak to usnadnit: 1. Motivační fáze: Je dobré ujasnit si svoje rozhodnutí. Ujasněním myslím opravdu ujasnit. Člověk by si měl poctivě zvážit pozitiva i negativa. Tohle může být práce na několik dní až týdnů. Je lépe to neuspěchat - čas a úsilí investované do této fáze výrazně zvyšuje pravděpodobnost úspěchu. 2. Fáze konkrétních kroků: Rozhodnout se o konkrétním dnu naplánovat co budu dělat, ... čím je plán podrobnější ´- tím více zvyšuje pravděpodobnost úspěchu. 3. Přestat a vydržet 1. nápor chutí - platí - když něco dělám, chutě jsou menší. A taky - čím déle abstinuji, tím méně mě chutě. 4. Fáze: Udržení navozených změn. Pokud strýc chce, aby mu nekouření vydrželo - musí na tom dlouhodobě, dá se říci trvale pracovat. Jinak znova začne kouřit. Jak říkal Mark Twain "Přestat kouřit je ta nesnazší věc na světě, já sám jsem to udělal již 475x, ..." - takže pokud to má dopadnout jinak je třeba na tom dlouhodobě pracovat. 5. Pokud mohu doporučit - pomáhají žvýkačky nebo náplasti s nikotinem. Odstraní tělesný odvykací stav. Doporučuju. Taky to zvyšuje pravděpodobnost ouspěchu. Poradí vám v lékárně. Alternativní návod najdete tady: http://www.nicorette.cz/smoking/menu-smoking1.asp Stačí? :-)