bratr
Hanka
Dobrý den! Můj bratr je alkoholik a už několikrát byl v léčebně, je mu 40 let a pomalu se zabíjí a je v čím dál větším "bahně" (už několik let nepracuje). Po návratu z léčebny to nikdy dlouho nevydržel a opět začal pít. Myslím si, že je to mimo jiné tím, že se vždy vrátil do starého prostředí - bydlí u něho druhý alkoholik. Momentálně je opět na dobré cestě a je v léčebně Bílá voda. Má tam být asi třičtvrtě roku. Bojím se ale, že by se historie po návratu mohla zase opakovat a mám pocit, že by potřeboval něco jako jsou domy na půl cesty nebo nějakou komunitu, aby překlenul to nejtěžší období, kdy je bez peněz, bez práce a v podstatě i bez bytu (protože se tam nemůže vrátit). Mohli by jste mi dát kontakt na nějaká taková zařízení, která by připadala v úvahu? Chtěla bych mu pomoci, když má právě snahu se napravit... Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je vidět, že svého bratra i jeho návyky už dobře znáte a že se i dobře orientujete v problému, který trápí jeho i vás okolo - v alkoholismu. Máte pravdu, dost pravděpodobně je hlavní chyba v tom, že se bratr navrací bez navazující péče do starého prostředí. Nejlepší by bylo, kdyby byl minimálně v péči nějakého doléčovacího centra nebo i v chráněném bydlení. Vzhledem k tomu, že naše organizace se orientuje na nealkoholové závislosti, tedy drogy v užším slova smyslu, odkázala bych Vás na AT poradnu, která je v každém okrese nebo obvodě, pokud bydlíte v Praze byl by dobrou alternativou i Apolinář. Všude tam probíhá i následná péče, nebo Vám minimálně poradí kam dál. Také by s tímto problémem měli bratrovi pomoci přímo v léčebně, zvláště pokud se o to řekne. Doufám tedy, že se Vám podaří prolomit ten začarovaný kruh, přeji hodně štěstí.