SCC a drogy
Z.P.
Máme u nás Sri Chinmoy meditační centrum, kdysi velice aktivní náboženská skupina,dnes se ani nechlubí svým působištěm, prý to vyvolává závist u oficiálních náboženství. Chodila jsem s klukem, který se dal na jejich cestu.Hned začal provozovat sexuální abstinenci, ale zůstali jsme přátelé. V poslední době se na mě opět obrací,protože trpí depkama a hledá ůtěchu, chová se jako by na něčem jel, ale nepochlubí se, jen si stěžuje na nepřátelský svět a uvažuje o sebevraždě, jindy je zase vysmátý,jako by plný optimizmu, ale jaksi hodně divně a káže o "Supreme" a tvrdí že cítí, jak uhání k vnitřní Realizaci. Prosím Vás, neužívají tam oni (SCC) nějaké drogy? Je to značně záhadná organizace, do jejich Centra se nesmí(jen čistí žáci smí vstoupit, prý že má Centrum status chrámu)a vůbec se k lidem v okolí chovají tak divně, že je kamarád z LF podezřívá že jedou na LSD, ale oni sami tvrdí, že to nemůže být pravda a že jejich chování má být příkldem celému Světu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to co popisujete, tedy že kamarád rychle mění nálady, je depresivní, "jako na drogách" atp. nemusí být příznakem užívání drog, klidně to může být způsobeno jen prostým členstvím ve společenství jako je Sri Chinmoy. Jestli se tam berou drogy nebo ne, Vám opravdu neřeknu. Jak sama píšete, je hodně těžké do takových skupin proniknout a ti kdo odejdou, většinou nic neřeknou, takže se jedná většinou jen o domněnky. Kromě toho, my bohužel nemáme velké zkušenosti s příslušníky sekt, alespoň ne pokud je to jejich hlavní problém. Odkázala bych Vás tedy na povolanější osobu - na MUDr. Prokopa Remeše, působícího v pražské psychiatrické léčebně Bohnice, který se přímo touto problematikou už dlouho zabývá, a to i v rámci své terapeutické praxe. Kromě toho je jedním z vůdčích členů Společnosti pro studium sekt a nových náboženských směrů, která u nás tuto problematiku monitoruje. Na internetových stránkách společnosti je kontakt na MUDr. Remeše, kde je možné se s ním spojit: prokop.remes@plbohnice.cz. Myslím, že bude jednou z nejpovolanějších osob, která Vám poradí a případně pomůže i Vašemu bývalému přítelovi, pokud o to bude stát. Přeji hodně štěstí Vám i jemu.