Dcera a alkohol
heluse
Dobrý den.Prosím o radu,jak se mám chovat ke své dospělé dceři,která před rokem začala hodně pít.Když je doma s dětmi,pije už od rána.Žije s přítelem,který není otcem dětí,děti jsou malé a já se bojím aby o ně nepřišla.Já domlouvám,prosím,nadávám,ona na to nic neříká a já jsem v koncích.Děkuji za případnou odpověď a radu

Odpověděl: Amrit Sen
Heluše, zdravím Vás,
díky za důvěru. Rozumím Vašim důvodným obavám, jsou na místě. Pokládáte správné otázky, není tedy nutné v pocitech bezmoci zůstávat.
Proto Vám doporučuji, dříve, než začnete cokoli jiného podnikat, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje podporu a pomoc, včetně poradenských konzultací a dalších bezplatných služeb rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a problémových pijáků, domluvit si termín schůzky a situaci s nimi probrat.
Při osobním pohovoru, po podrobném seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s dcerou komunikovat a jak se lze pokusit podpořit její motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě. V neposlední řadě, jak v náročné situaci "ošetřit" samu sebe, protože pomoci druhému, ve vztahu k závislé dceři to platí dvojnsob, může pouze ten, kdo dokáže pomoci sobě.
Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo obdobný typ služby, když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i dceři vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.