Marihuana denně, syn 16 let
Magdaléna
Dobrý den,
mám syna, od 14 let bral pervitin, v 15 letech diagnostický ústav, dále výchovný ústav a poté přesun do léčebny. V léčebně se podařilo zvládnout tvrdé drogy (16 let). léto v pořádku, oficiálně stále ve výchovném ústavu, ale podmínečně propuštěn domů a od září 2020 nástup na střední školu. Marihuana v létě příležitostně, během podzimu denně, nyní na jaře již vícekrát denně, poslední dobou i doma, kde bydlí matka + sestra 14 let. Ve škole dobré výsledky, žádné absence. Doma jinak celkem OK, vrací se celkem brzy, tvrdé drogy nebere, alkohol nepije. V květnu se bude rozhodovat o ukončení ústavní výchovy. Zajímal by mě váš názor na aktuální situaci. Buď bude syn doma a s největší pravděpodobností hulit, o prázdninách pak už zřejmě non-stop. Pokud bude oficiálně zrušená ústavní výchova, nebude mít vůbec žádné brzdy. Nebo se přesune na jaře do výchovného ústavu, napadlo mě domluvit opět ? buď ústav nebo léčebna. Asi bych to udělala dřív, ale výsledky ve škole jsou velmi dobré, asi stojí za to dokončit ročník. Jaký je váš názor? Jak vážná je situace? Co byste doporučili? Do Sananimu dochází pravidelně, nyní spíše konzultace on-line. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
omlouváme se, ale vůbec si netroufáme hodnotit a dělat závěry s minimem informací a přes internet.
Pokud je syn naším klientem (možná i Vy), tak tato poradna je součástí organizace SANANIM, můžete přece otevřeně hovořit s kolegy, kteří mají syna v péči a poradit s nimi, mají komplexní informace a určitě budou mít větší přehled o celkové situaci.
Nebo se obrátit na naši Poradnu pro rodiče, kam můžete přijít buď Vy sama nebo i se synem (pokud by souhlasil) a využít možnosti rodinné terapie, kde je možno vše potřebné společně dojednat.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
S pozdravem, Markéta Kordová