Přítel
Ája28
Dobrý den moc se trápím a potřebovala bych poradit jsem s přítelem rok a půl a máme spolu 3 měsíce starého synka. Jenže jsem zjistila že přítel užívá 14 let pervitin chtěla bych mu nějak pomoc od toho Jenže si myslím že pokud on sám nebude chtít tak není šance. A pomalu mi docházejí síly jelikož pořád jen slibuje že přestane ale pořád bere děkuji

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
děkujeme, že jste se na nás obrátila v této nelehké situaci. 14 let užívání pervitinu je dlouhá doba a sama píšete, že se snažíte s přítelem o problému hovořit, avšak bez výsledku. Sama tušíte, že jeho chování neovlivňuje jenom vás, ale i malého synka, proto by bylo rozhodně vhodné obrátit se na odbornou pomoc.
Naše poradna je dobrý první krok, dále bude nutné vyrazit pro podporu osobně. Existují zařízení nabízející poradenství a terapii rodinným příslušníkům uživatelů návykových látek. Lze tam dorazit samostatně i se závislým členem rodiny.
Rodina funguje jako systém, takže vůbec nevadí, když první krok k pomoci udělá jiný člen než ten, který se potýká se závislostí. Vedle podpory pro sebe, protože žít s uživatelem drog je náročné, získáte i dovednosti, jak se vymezit a ideálně dostat do odborné péče samotného uživatele.
Jestliže sám zatím nemá motivaci skončit, může pomoct tlak zvenčí. Velice často to tak funguje, že prvotní motivací ke změně jsou hranice nastavené v rodině, případně zravotní potíže, které se dříve či později objeví, nebo drsnější hranice od státu, pokud se uživatel dostane skrze drogy do konfliktu ze zákonem. Každopádně situace není témeř nikdy beznadějná a neřešitelná.
Napište mi, z jakého jste kraje, a ráda vám zašlu odkaz na odborné služby.
Přeji hezký den
Vilma Táborská