analýza kvality drogy
Helena
Dobrý den, syn známých (v teen age věku) si dal s kamarády drogu (zatím neznámo jakou), větší část skupiny skončila v nemocnici. I tyto děti probíraly ve škole škodlivost drog a stejně je to od experimentu neodradilo. Uvažuji, co říci vlastním dětem. Je vůbec možné sdělení typu: drž se od toho dál. Když už ale chceš experimentovat, zajisti si v maximální míře bezpečné užití - tedy doprovod + kvalitu látky. Lze si vůbec někde nechat udělat rozbor? Uvítám i pokud mě nasměrujete na informace pro rodiče. Patnáctiletá dcera říká, že bych se divila kolik dětí má v jejím věku s drogami zkušenost. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Radimecká
Dobrý den,
je skvělé, že máte takovou starost o prožívání Vašich dětí. Chápu Vaší starost, o vlastní děti. Je pravda, že i přístup ke kvalitním preventivním programům ve škole, je od užití drogy nemusí odradit. Dle mého názoru je nejlepší v tomto případě dětem nelhat, a říci, jak to s užíváním drog po pravdě je a v tom případě si najít relevantní informace. A přesně jak píšete, pokud by chtěli experimentovat, tak určitě v bezpečném prostředí a pod dohledem někoho dalšího, kdo je ve střízlivém stavu.
Bohužel pokud by člověk, co drží drogu, chtěl její rozbor, české zákony to prozatím neumožňují, proto tyto služby nemohou fungovat. Před několika lety fungoval projekt, který se o to snažil, byl však zákonem zakázán. V ČR existují aktivisté, kteří se snaží o uzákonění testování obsahu nelegálních drog, povolení tohoto zákonem je však bohužel zatím ve hvězdách.
Popřípadě, že byste se chtěla spojit s odborníkem pro další informace, dejte nám vědět, kde v ČR bydlíte (je možnost skryté poznámky) a můžeme Vás na služby v oblasti Vašeho bydliště navést.
Držím palce.
A.Radimecká