Priznaky
Myska
Dobry den, chtela bych se zeptat jak rychle se projeví priznaky abstinence u několikaletého kuraka marihuany? Přítel kouři marihuanu docela často nevím jestli denně, ale několikrát do týdne. Je možné, ze rano je zcela v poradku a během par chvil otočí a je v depresích? Když mu veci nebychazeji tak jak by si představoval, tak je možné, ze ta výbušnost, beznadej atd je mozna způsobena prave kouřením marihuany? Neumim si to jinak vysvětlit. Dekuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Mysko,
děkujeme za Váš dotaz a snahu pátrat po příčině problémů Vašeho přítele.
Nevím, zda dle Vašeho dotazu chápu dobře, že přítel je depresivní a výbušný v době, kdy ještě THC neužil a že po zakouření si, se jeho nálada zlepší. To by mohlo ukazovalo na jistou míru psychické závislosti, tedy potřebě užít danou látku k tomu, abychom se cítili "v pohodě", neschopnost cítit se bez ní dobře.
S dlouhodobým užíváním se také zvyšuje tolerance vůči užívané látce, což znamená, že člověk potřebuje stále větší a větší množství užívané látky k tomu, aby se cítil "fajn". Jakmile tedy není dostatek látky v těle, cítí se uživatel nesvůj a podrážděný (abstinenční příznak).
Projevy v chování, které popisujete, mohou tedy s dlouholetým užíváním marihuany souviset. Marihuana obecně může prohloubit psychické problémy, ke kterým má člověk dispozice a které by se bez jejího užívání třeba ani neprojevily.
Pokud byste cítila, že by Vám pomohlo si s někým o problémech Vašeho přítele promluvit, odkázala bych Vás na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM. Tel. do poradny je 739 268 527. Poradna sídlí v Praze, ale pokud jste z jiného města, nebojte se na ně obrátit, určitě společně naleznete způsob, jak Vám pomoci.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud by Váš přítel projevil zájem o to své výkyvy v chování a užívání THC řešit, odkázala bych ho na stránky https://koncimshulenim.cz/, na kterých se může otestovat a zjistit, jak moc má užívání pod kontrolou, dozvědět se více o riziku spojeném s dlouhodobým užíváním marihuany a o možnostech řešení případné závislosti. Na stránky můžete samozřejmě kouknout i Vy, najdete zde spoustu užitečných informací.
Zdravím a přeju klidné dny, Andula Novotná