Dotaz
lena
Moc Vám děkuji za zprávu ale není to tak jednoduché. Poradnu jsem domluvila, nepřišel, návštěvu u psychiatra odmítl. Už nevím jak dál. Rozešel se s přítelkyní, vlastní vinou, a není s ním k vydržení. Všechny rady jsou zbytečné.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Leno,
moc děkuji za doplnění. Dle Vašeho popisu měl Váš blízký opravdu nelehký start do života a tyto zážitky se s ním, zdá se, táhnou dál. Není také neobvyklé, že lidé, kteří byli v dětství označeni jako hyperaktivní, sahají v dospívání právě po pervitinu, pomáhá jim soustředit se, koncentrovat se na jednu věc.
Bohužel ale stále platí to, co jsem Vám psala v předchozí odpovědi - pokud člověk není sám rozhodnutý se svou závislostí něco dělat, těžko s ním pohnete. V případě, kdy do léčby nastoupí člověk, který chce vlastně dál brát a je v léčbě jen kvůli tomu, že mu to bylo nařízeno nebo chce splnit něčí přání, nebývá léčba úspěšná.
Podle toho, co píšete, děláte pro Vašeho blízkého opravdu co se dá a je skvělé, že má v okolí někoho, kdo na něj nezapomněl. Už jen to může být velmi důležité a může vézt k tomu, že jednou opravdu dojde do bodu, kdy si řekne dost.
Úplně chápu, že pro Vás musí být tato situace velmi těžká a moc byste si přála, aby se Váš blízký vzpamatoval. Také píšete, jak Vám pomohlo se s Vaším trápením svěřit. Proto Vás moc prosím, myslete v tuto chvíli i na sebe. Myslím, že osobní rozhovor s někým, kdo Vás vyslechne, s kým bude možné vše probrat a hledat řešení, by Vám velmi ulevil.
Posílám raději ještě jednou odkaz na poradnu pro blízké, na kterou se můžete obrátit:
http://www.centrum-poradenstvi.cz/
Přeji hodně sil!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná