Dotaz
lena
Omlouvám se, že se ptám znovu ale napadá mě ještě ochranná léčba. Nadělal spoustu dluhů které nesplácí i když pracuje a začíná být hodně agresivní. Je to málo na ochrannou léčbu. Omlouvám se ale nemám žádné zkušenosti s takovými institucemi nebo vůbec se zákony. Díky za jakoukoliv malou radu. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Ještě jednou dobrý den, Leno,
ochrannou léčbu je možné nařídit pouze v případě, kdy by Váš blízký páchal trestnou činnost související s užíváním drog. Tedy například by kradl pod vlivem, někomu ublížil pod vlivem drog apod. Ochrannou léčbu pak nařizuje soud a bývá uložena společně s trestem, ať již podmíněným či nepodmíněným. Bohužel to, že má Váš blízký dluhy a na dalších zřejmě pracuje, není trestné - pokud tedy nejde o dluhy na výživném vůči nezletilému dítěti.
Pokud by byl agresivní a Vy jste měla obavy o jeho samotného nebo sama o sebe, je nutné zavolat rychlou záchrannou službu. Ta by zasáhla a na nezbytně dlouhou dobu - tedy než by se Váš blízký uklidnil - by byl nedobrovolně hospitalizován. Hospitalizace může být dále prodloužena, i po odeznění agresivních výpadů, ale nebývá to běžné. A zde musím znovu zmínit - pokud nebude sám chtít, ani nedobrovolná hospitalizace nepomůže.
Vím, že Vás moje odpověď asi úplně neuklidní. Myslete tedy prosím na sebe.
Moc Vás zdravím a držím palce.
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná