syn
Juidta
Syn (34) užívá již několik let drogy, ale zapírá to a nechce se otestovat. Bydlí s námi ve společné domácnosti, nepracuje (pouze brigády), má dluhy a odcizuje nám doma peníze. Manžel to sice vnímá, ale není schopen nějak zakročit a situaci řešit. Když jnějaká situace vygraduje, domluvíme se na nějakém řešením, ale nikdy to manžel nesplní. Cítím se bezradná a sama v tomto problému, bez pomoci a opory. Bydlí s námi i tchyně, která situaci jen zhoršuje tím, že synovi vychází ve všem vstříc a neakceptuje stav a moje prosby o pomoc. Syn odejít z domu nechce, práci si sice hledá, ale vždy přijde s výmluvou, proč to nevyšlo. Pár dnů je klidný a v pohodě, pak začne být nervózní a chování přerůstá do agresivity, pak několik dnů spí a není schopen nic dělat. Nevím si již rady. Vše ohrožuje naše celkové vztahy i moje manželství. Jak mám situaci řešit?
Judita

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
váš manžel si zřejmě neuvědomuje, že syna v jeho braní drog a životním stylu, jaký vede, vlastně podporuje. Synovi totiž nic nechybí. Má kde bydlet, co jíst, pracovat nemusí, je o něj postaráno. Proč by něco měnil.
Situaci můžete řešit tak, že manželovi vysvětlíte, co vlastně dělá a jak synovi ubližuje. Pokud nebudete jednotní.  tzn. chtít po synovi, aby začal pracovat a spolupodílet se na chodu domácnosti, nic se nezmění a bude to jenom horší.
V sázce je vaše manželství. Pokud syn nebude schopen plnit své povinosti, měl by se léčit nebo by s vámi neměl bydlet. Píšte, že mu je 34 let, což je věk, kdy by se měl postarat sám o sebe.
Pokud jet z Prahy a okolí, doporučuje navštívit Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM, tel.284 824 234 nebo mobil 739 268 527.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Popřípadě na www.drogy-info.cz najdete pomoc dle vašeho bydliště.
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová