Subuxone
Vontt
Přítelkyně brala dřív opiáty se vším Sekla ale bohužel měla nehodu na motorce a v nemocnici ji dávali opiáty proti bolesti a psali ji prášky bylo doopravdy zle jiné řešení nebylo po určité době se to zlepšilo ale už měla velký návyk zavezl jsem jin k lékaři který poskytuje anonymní léčbu napsal ji prášky subuxone 8 mg první den jich musela sníst asi ,doktor říkal že je to maximum a bylo jí mizerné bdruhy den 3 a bylo jí lepe měsícich byla na jednom denně doktor ji dal psal s mě to nepřišlo divné po 3 až 4 měsících už sama chtěla vysadit druhý den ji bylo dobře b,,3 den ji bylo šílené říká mi já mám absťák tak jsem jel k nejmenovanému lékaři a venku byla skupinka lidí ptali se mě s čím tam chodím tak jsem jim říkal co s jak a z nich vypadlo doktor jim píše vůz několik let Subutex coz je prý podobné a jeden z nich mi říká že bral perník a na od abstinovani dostal subutex a že ho bere vůz 2 roky pochopil že Doktor nám nepomohl ale spíš nám to přihorsil tak jsem přítelkyni řekl ať to ji dal nalebsjizujevdavku snížili jsme na 4 s začali jeden den nic druhy den , čtvrt a když vysadila nedošla do práce rozumím bjinojsbosk nemůže nic vidím to na ní volal jsem panu doktorovi s tím že jsem našel studií univerzity že po vysazení se dají použít kombinace prášku jeden lucemira a druhý natrexol nebo nějak tak mají se brát max 2 týdny nejsou Bc jich žádné opioidy jeden je proti zimnici brýle a zvracení a ten druhý blokuje receptory bon mi řekl že to nezná už jsem měl sto chutí ho zbít zničil tolik životu píše to i já perník s to by se nemělo můžete mi pomocí s tím kde jsme předepisou ty dva léky nejde obtížné bysme to doma nezvládli byla dlouhou doma po té nehodě a chodí,3 měsíc do práce má výbornou práci a baví ji chci aby to zvládla tak aby nepřišla o práci děkuji za rady

Odpověděl: Nikol Spůrová
Zdravím Vás, Vontt,
díky za důvěru, se kterou se na nás obracíte. Omlouvám se za pozdní reakci. Vzhledem k tomu, že jsme webová poradna, nejsme schopni vždy reagovat pohotově. Jestli jsem správně pochopila, máte obavy o partnerku a také jste rozhořčen kvůli poskytované zdravotnické péči.
Léčba závislosti je bohužel běh na delší trať a je na místě to vzít komplexněji. Nemohu obhajovat ani znevažovat poskytovanou péči lékaře. Za dveřmi ordinace je Vaše partnerka a lékař. Zkusím Vám tedy odpovědět obecně k substituční léčbě a možnostem.
Je třeba odlišit, kdo péči poskytuje. Nevím, zda lékař, kterého zmiňujete je praktický lékař nebo psychiatr se specializací na návykové nemoci nebo jde o zařízení, které kromě farmakoterapie poskytuje také komplexnější adiktologickou péči. Pokud se jedná o lékaře bez specializace, který může psát opiátové recepty, nemusí mít zkušenost s vhodným postupem při vysazování Subutexu nebo Suboxonu.
Nevím, zda Vaše partnerka i Vy víte, že vysazování Subutexu bývá někdy složité a v ambulantních podmínkách často velmi náročné. V praxi se ambulantně vysazuje pomaleji a po malých dávkách. Vysazení i s případnou farmakoterapií ke zvládání odvykacích stavů, často k udržení abstinence bez podpůrné psychoterapie samo o sobě nestačí.
Doporučuji, aby vaše partnerka kontaktovala odbornou podporu a pomoc pracovníků nejbližší adiktologické ambulance, případně AT poradny a vše s nimi prokonzultovala. Jestliže jste nespokojeni s péčí lékaře, určitě je možné vyhledat jiné zařízení, ideálně specializované substituční centrum.
Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací se můžete domluvit na spolupráci a postupu, případně získáte další potřebné kontakty na služby a odborníky v dosahu. Jak Vám to zní?
Určitě také existuje varianta vysazení Subutexu pod odborným dohledem lékařů na detoxifikačním oddělení, kde se odvykací stavy a komplikace dají lépe zvládnout.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby, kde Vám vyjdou vstříc, obratem pošleme.
Určitě by bylo vhodné také navštívit nějakou službu, která pracuje i s partnery a rodinami. V poradně můžete vše sám probrat, zorientovat se v situaci, i v tom, jak můžete partnerku podpořit v léčbě. Je fajn nebýt na to sám!
Stačí Vám to takto? Klidně pište, jsme tu pro Vás.
Přeji Vám i partnerce vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová