Lze zneužívat tyto léky
Adam
Dobrý den,
našel jsem u svého syna asi tak 30 tablet víceméně čtyř druhů, ale nemohu nikde na internetu najít, jak by bylo možné je zneužívat. Jsou to ataralgin, acyplyrin, wobenzym, ibalgin.
Je zjevné, že sejedná o analgetika, která možná v kombinaci s alkoholem mimopoškození jater způsobují nějaký rauš, ale nic moc jsem o tomto tématu nenašel. Nejvíc se ovšem obávám, aby tyto léky nesloužily k výrobě tvrdších drog, případně se s nimi neobchodovalo. ALe jsou tak snadno dostupné...?
Za jakékoli informace V8m budu velmi vděčný. S pozdravem - Adam Bxxxxxxx

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Adame,
děkujeme vám za dotaz.
Tyto léky většinou nebývají zneužívány.
Ataralgyn a Ibalgin jsou léky na bolest. Acylpyrin se používá většinou na horečku a Wobenzyn je lék urychlující hojení a rekonvalescenci. Jde spíše o doplněk stravy.
Píšete, že jste našel cca 30 tablet - to znamená 7-8 ks od každého. To je zhruba plato od každého.
Myslím, že nejde o žádný neobvyklý počet léků. Tolik léků tohoto druhu mám doma také.
Myslím, že nemusíte být znepokojen.
Ano, závislost může vzniknout i na nenávykových látkách. Pokud máte toto podezření, zkuste nám o tom napsat víc. Možná vás napadá ještě něco dalšího?
Odpověď z naší poradny zní tak, že se kvůli těmto lékům znepokojovat nemusíte. Tyto léky nemají žádnou zvláštní reakci s alkoholem a ani se z nich nic nevyrábí.
Pokud se nám ještě budete ozývat s doplněním dotazu napište prosím také kolik je vašemu synovi let.
Pomůže nám to lépe pochopit vaši situaci.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková