závislost
Boha
Děkuji za odpověď a radu,
bohužel v životě mého syna hraje velkou roli jeho ADHD, kouření marihuany, alkohol a online hry. Je patologický lhář, mám pocit, že sám už těm lžím i věří. Myslím, že jediná cesta je léčba, kterou on odmítá a má pocit, že jí nepotřebuje. Když potom na můj nátlak chodil chvíli k psychologovi, psychiatrovi a do adiktologické poradny, nikdy nedotáhl léčbu do konce. Smutné je, že je plnoletý a v ambulanci mi odmítají sdělit i to jestli tam vůbec chodí.
Trvalý pobyt u mě doma mu zruším, není to pro mě vůbec jednoduché, ale bohužel mi už nic jiného nezbývá.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
nejste v lehké situaci.
Zdá se, že vašeho syna tento životní styl baví, udělal pro vás pár ústupků - nedodělaná léčba, ale pokračuje dál v braní.
Jak píšete, je plnoletý a o jeho léčbě vás bohužel v zařízení informovat nemohou, pokud váš syn nedá souhlas. Nicméně, souhlas může dát alespoň na informaci o docházce do zařízení.
Nepíšete, zda syn s vámi bydlí, zda pracuje nebo studuje. Můžete mu pomoci k náhledu na svou situaci tím, že se s ním domluvíte, pokud bydlí u vás, na spolupodílení se na chodu domácnosti, pravidelném finančním příspěvku na nájem a jídlo. Když by to nefungovalo, má možnost nastoupit léčbu nebo se odstěhovat do svého podnájmu. Tím mu dáváte jasně najevo, že se nechcete spolupodílet na jeho životním stylu.
Možná se můžete obrátit o pomoc a podporu na Poradnu pro rodiče SANANIM v Praze, tel 284 824 234 nebo mobil 739 268 527, více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Nebo na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci, najdete pomoc dle místa bydliště.
Hodně štěstí, Dana Pěčová