Syn a drogy
Mamka
Dobrý den mám 20let syna, denně hulí trávu,pije pivo ,a 2 týdne fetuje perník,bydlí u nás doma ,je na živnosti ,neplatí ,sociál.ani zdravotní ,peníze moc nemá ,doma je na mě zlý sprosté mi nadává a vyhani z domu ,manžel říká že si to zasloužím že jsem mu dávala vždy vše.Nevim co se synem,přišel o řidičák, hrozí mu vězení za řízení pod vlivem drog ,co dělat a jak se k němu chovat?Aby si přiznal že jeho život tímto způsobem je špatný a šel se léčit.Dekuji za radu

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
nejste v jednoduché situaci. Aby si syn mohl uvědomit, že tento životní styl je špatný, tak by si měl zažít důsledky svého chování. Tzn. neplatí-li daně či poplatky, pravděpodobně bude mít dluh, který bude muset výhledově začít splácet.
Pokud bydlí u vás, měl by přispívat na nájem, pokud se doma stravuje, měl by přispívat na jídlo. Pokud se neumí slušně chovat, nemusí s vámi bydlet, ale najít si svůj podnájem.
To, že řídil pod vlivem drog má pravděpodobně také nějaké následky.
Zkuste se k němu chovat jako k dospělému člověku, který má svá práva, ale zajisté také povinnosti. Stejně tak s ním mluvte. Obávám se, že jinak si nemůže uvědomit, že vám něco vadí a že sám dělá něco, co není v pořádku.
Spolužití s vámi můžete podmínit tím, že na něj budete také klást nějaké nároky.
Jste-li z Prahy a okolí, mohu vám doporučit Poradnu pro rodiče SANANIM tel.284 824 234 nebo mobil 739 268 527. Více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Nebo www.drogy-info.cz, kde si v rubrice Mapa pomoci, podle bydliště, můžete najít pomoc a o svých problémech hovořit, získat podporu ve své nelehké situaci.
Hodně štěstí, Dana Pěčová