LSD
Stella
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat jestli LSD může nějak částečně vyléčit bipolární poruchu. Mám přítele, který trpěl/trpí bipolární poruchou, prášky, co měl od psychiatra vysadil, protože mu připadalo, že ho mění. Potom jednoho dne zkusit LSD ( stále si ho občas dá) a změnil se (k lepšímu) . Sama to na něm vidím, že je úplně jiný než byl před rokem. Myslíte že je to pravda a nebo jsem jen zaslepená?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Stello,
asi každý z nás někdy slyšel o "zázračných" účincích LSD na lidskou psychiku. Realita je bohužel většinou úplně jiná.
Bohužel se mi nepodařilo najít žádné ověřené materiály na toto téma. Co se týče léčby bipolární poruchy pomocí LSD, tak zde jsme ještě na tenčím ledě.
Zde bych alternativní léčbu určitě nedoporučovala. Pokud váš přítel navštěvuje psychiatra tak s ním může svou medikaci konzultovat, případně může žádat o změnu medikace. V případě, že to není možné, může hledat také jiného psychiatra.
Rozumím tomu, že po užívaných lécích může mít pocit, že se "mění". Léky totiž působí na psychiku a léky na maniodepresi často psychiku stabilizují - to znamená, že hledají její střed. Žádné výkyvy směrem nahoru ani dolů. Hodně lidí s bipolární poruchou má rádo své "manie" a nechtějí se jich vzdát.
Je škoda, že nepíšete jak dlouho asi celá situace trvá.
Při vysazení léků může ze začátku dojít snad i k mírnému zlepšení. Nakonec ae dochází většinou vždy k  zhoršení.
Moje odpověď je, že bych rozhodně nesubstituovala léky na bipolární poruchu drogou LSD.
Zvláště pokud má váš přítel i schyzofrenii, zde může LSD spíše uškodit než pomoci.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková