Dotaz na toluen
Dana
Dobrý den,
jsem matka pětileté dcery, zjistila jsem, že otec dcery , který má problémy se závislostí na alkoholu vyměnil alkohol za čichání toluenu, dočetla jsem se, že užívání toluenu je běžnými toxikologickými testy neprokazatelné. Existuje možnost, jak užívání toluenu prokázat?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Dano,
toluen z těla opravdu rychle vyprchává a jeho odhalení v organismu tak není úplně jednoduché. Toxikologický rozbor moči provedený v laboratoři, by uživatele toluenu odhalil na základě zvýšené hladiny kyseliny hippurové. Typický je nasládlý chemický zápach, který je cítit nejen z dechu uživatele; může být přítomna vyrážka v okolí úst a nosu. Určitě byste zaznamenala i změny v chování, větší míru únavy, zmatenost apod.
Více se o účincích a dopadech užívání těkavých látek můžete dočíst například zde:
http://www.drogovaporadna.cz/tekave-latky.html
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/tekave-latky/
Pokud byste si ráda o Vaší situaci popovídala s někým z oboru, kdo by Vás vyslechl, doporučovala bych Vám obrátit se na některou ze služeb nabízející podporu rodinám a blízkým osob se závislostí. Pokud jste z Prahy nebo z blízkého okolí, můžete se obrátit na:
Poradna pro rodiče a blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud máte Prahu daleko, můžete nám napsat nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná