Přítel je závislí
Bibi
Dobrý den.
Přítel je závislí na pervitinu(nitrožilně).
Mám s ním dceru 2roky,je zdravá. Myslela jsem ,že přestal,ale ukázalo se že ne. teď jsem s ním znovu těhotna. Může být dítě nějak nemocné když on stále užívá? Mám velký strach.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Bibi,
moc děkujeme za Váš dotaz a za otevřenost.
Nebojte, to, že Váš partner užívá pervitin, Vaše očekávané miminko na zdraví nijak neohrožuje. V těhotenství může být pro miminko zdravotně ohrožující to, když drogy užívá sama těhotná, nikoliv její partner.
Napadá mne ale, jak je Vám samotné v situaci, kdy čekáte druhé dítě a Váš partner je závislý. Jestli v takových podmínkách máte klid a pohodu na péči o děti a jestli se cítíte Vy i děti bezpečně. Dovedu si představit, že to může být velmi náročné. Zmiňujete i úvahy o tom, zda v těhotenství pokračovat. Doporučovala bych Vám obrátit se na některou ze služeb určených blízkým osobám lidí se závislostí. Můžete se zde bez obav svěřit a hledat s pomocí odborníků nejvhodnější varianty řešení. Na které tak nebudete sama, což může dost ulevit.
Pokud jste v Praze nebo ji máte blízko, můžete se obrátit na:
Poradnu pro rodiče a blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Nebo na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM, které vede paní Ilona Preslová s dlouholetou praxi v podpoře rodin se zkušeností se závislostí.
Centrum komplexní péče SANANIM
Janovského, Praha 7
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Pokud máte Prahu daleko, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Držím palce a přeji vše dobré!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná