Bipolární porucha
Jana
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak mám na příteli poznat, že má bipolární poruchu? Když jsme spolu začínali chodit byl odlišný od ostatních kluků a bral nějaký prášky po kterých byl takový “ bez emocí “. Nikdy jsem se ho na to neptala, ale nedávno jsem zaslechla jak se o tom baví s jeho kamarádem ( jak i několik měsíců o sobě nevěděl, říkal si jiným jménem, navázal vztah s nějakou holkou a pak když to skončilo tak se s ní musel rozejít protože on by s ní nikdy nechodil ). Já to prostě nedokážu poznat jaký období má, připadá mi pořad stejný a mam strach, aby pak něco nevyvedl co nechtěl. Slyšela jsem že bipolární porucha má i více typů.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Jano,
díky za Váš dotaz.
Návod na to, jak poznat u Vašeho přítele bipolární poruchu, bohužel nemám. A jediný, kdo Vám tuto diagnózu může v tuto chvíli s jistotou potvrdit, je asi jen on sám. Z dotazu je znát, že Vás toto duševní onemocnění děsí, slyšela jste o něm různé zvěsti. Pravdou je, že pokud člověk s touto nemocí dochází pravidelně k lékaři - psychiatrovi, užívá medikaci a zná úskalí této nemoci, je schopný fungovat v běžném životě bez potíží. Faktem ale také je, že užívání marihuany u lidí se sklonem k duševnímu onemocnění nebo již s rozvinutým duševním onemocněním, jejich stavu příliš nepomáhá, naopak může ho rapidně zhoršit.
Jediná cesta, jak se dobrat pravdy, je myslím zeptat se přímo Vašeho partnera. Sdělit mu Vaše obavy, případně ho podpořit v tom, že to pro Vás není překážka, pokud o sebe a své duševní zdraví bude pečovat apod.
Pokud by to na Vás bylo moc těžké a chtěla byste si třeba předtím raději promluvit s nějakým odborníkem, můžete se obrátit na službu pro osoby blízké uživatelů návykových látek.
Jestli jste z Prahy nebo ji máte blízko, můžete zkontaktovat:
Poradnu pro rodiče a blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Jestli máte Prahu daleko, prosím, napište nám Vaše nejbližší větší město a my Vám obdobnou službu ve Vašem okolí vyhledáme.
Přeji hodně sil.
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná