Přítel a marihuana
Ellis
Zdravím, jsme s přítelem přes rok, moc ho miluji a nedokážu si představit bez něho být. Ale hulí marihuanu a ničí mě to. Je mu 34 a hulí už tak od 20. Není to na něm nějak znát zatím, má dobrou práci je hodný, žádný feťák od pohledu. Dá si v malém množství ale několikrát za den. Přes koronu se opravdu hodně rozhulil, teď co se vrátil zase do práce si dá jen o víkendech protože není doma. Bavili jsme se o tom že mi to vadí ale prý přestane až bude chtít on sám. Dříve hulil doma, to jsem mu zatrhla. Teď se budeme stěhovat a nevím kde chce hulit. Venku? Co když na něho někdo zavolá policii. Co když budeme mít děti? Nemůžou nám je sebrat? Vím že je je jinak zodpovědný ale i tak mi běhají myšlenky aby to naše děti nezjistili že hulí nebo abych neměla strach mu svěřit děti samotné. Vím že ho miluji a bez něho být nemůžu ale když budu s ním tak se budu trápit. Nemám se s tím komu svěřit.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Ellis,
díky za Váš dotaz. Je znát, že byste vztah s partnerem opravdu ráda udržela, ale že Vás jeho kouření velmi trápí a máte také obavy z budoucnosti.
Pravdou je, že pokud sám uživatel nemá vlastní silnou motivaci ke změně, je velmi těžké ho k tomu, aby přestal hulit, přesvědčit. Obzvlášť, pokud mu samotné užívání nepřináší žádné potíže, jako je ztráta práce, přátel apod.
Píšete, že se nemáte komu svěřit. Doporučila bych Vám obrátit se na služby určené rodinám a blízkým uživatelů návykových látek. Můžete zde o svých obavách otevřeně mluvit, svěřit se, prostě nebýt na vše sama. Už jen tento fakt může být velmi úlevný. Tyto služby jsou pro Vás zdarma a zcela diskrétní.
Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha blízko, můžete se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM. Poradna funguje v těchto dnech a na těchto kontaktech:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud je pro Vás Praha daleko, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Držím palce a za Drogovou poradnu moc zdravím,
Andula Novotná