Pervitín
Sxxxxxxxxxx
Dobrý deň. S priateľom som 9 rokov z toho asi 5 rokov je závislý na pervitíne. Mame spolu 2 deti. Myslela som, ze toto ho konečne zmení a koli nim prestane. Ja už ďalej nevládzem. Vo všetko čo sa v našom živote deje obviňujem za to drogy.nemusím písať ako to ničí vzťah. On ma ale po každé výhovorku a veľa x mu verím ze si nedal že prestal.. Ale potom to zase vidím. Boli obdobia veľmi krátke kedy prestal a ja som mu zase uverila. A stále dokola. Zničilo nám to našu lásku, jeho správanie ubližuje nielen mne ale aj mojim rodičom keďže spolu bývame. Ma veľmi veľké ego nič si nenechá od nich, je drzi. Včera sme mali menšiu vyMenu názorov a som mu prišla povedat že nech sa nehnevá na mňa ale ze za všetko ho podozrievam pretože si myslím že sú za tým drogi. Potom sme sa pohádali a som mu povedala že mu dám spraviť test. Nakoniec sa mi priznal že mal minulý Týždeň, že by vyšiel pozitívny.dnes nešiel do roboty vraj sa otočil na pol ceste lebo volal s šéfom že nemusí chodiť. Neverím mu v ničom ani toto mu neverím. A terazsom našla veľa pervitínu v jeho bunde. Vyzerá že si bol vybaviť. Cez víkend ma plány že bude robiť, ano je veľmi pracovitý keď to má, ale keď mal 2 týždňovu pauzu len spal.naposledy asi týždeň do zadu som mu dala opäť ultimátum že buď drogi alebo my, jeho rodina. Prisahal mi. A teraz moja otázka. Co mam robiť s tými drogami co som nasla? A co mam robiť s naším vzťahom? Viem ze som mu dala ultimátum, ale mam vyhodiť človeka ktorý potrebuje pomoc? Teraz cez víkend mame oslavy 2 veľké našich detí mam ho vyhodiť a zrušiť ich alebo co mam robiť? Ako sa s ním mam a hlavne čo mu povedať? :( Deti miluje, je super otec, ale neviem ako mam postupovať u mňa dostal milión šancí aj pod hrozbou že o nás príde.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
jste ve velmi složité situaci. Zdá se, že přítel brát drogy nepřestane i přes Vaše pohrůžky. Bohužel se zdá, že mu buď bezmezně důvěřujete nebo vyhrožujete rozchodem.
Víte, pokud dáváte ultimáta a nedodržíte je, otevíráte prostor pro partnerovi sliby a přísahy. Oba nic nedodržíte.
Je ještě cesta mezi tím, co nabízíte. Můžete s přítelem hovořit o tom, že byste ráda, vzhledem k tomu, že je výborný otec, je pracovitý a máte ho ráda, začali docházet do partnerské poradny a začali pracovat na svém vztahu, na mantinelech, které by pro Vás byly bezpečné a jemu ukázaly, kde má problém. A jak ho můžete řešit.
Pokud jste z Prahy a okolí, tak se můžete objednat do Poradny pro rodiče, partnery a blízké SANANIM tel.284 824 234 nebo mobil 739 268 527. Více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Nebo na www.drogy-info.cz najdete pomoc podle svého bydliště.
S pozdravem Dana Pěčová