Pomoc pri absťákoch od tramalu
TanickaMalicka
Dobry vecer.
Moj manzel v puberte robil sprostosti- drogy a fical si aj na tramale. Ale zvladol to vtedy, zabojoval a podarilo sa mu prestat...Potom sme sa stretli a sme spolu 8 rokov uz. Mame aj maleho 5 rocneho chlapceka😊
Lenze manzel si vo februari velmi nepekne zlomil nohu v praci v Nemecku a tam mu cely cas davali tramal a znova do toho padol, lenze sa hanbil a bál a vsetko..a tak nič nepovedal nikomu.
Ja som na to prisla az v auguste, kedy bol uz na tom ale bohuzial tak zle, ze si kazdych 8h musel dat tu svoju davku.
Teraz vo stvrtok vecer sa rozhodol,ze s tym jednoducho skonci, vyhodil do koša 2 blistre tbl., ved uz raz to dal. To zvladnem-mi povedal. Lenze vtedy mal 17r..Teraz ma 28r., je strasne statocny a drží sa. Naozaj sa snazi a chce..Lenze ja to uz nezvladam pocuvat a pozerat sa nanho ako trpí a bojim sa ze sa mu nieco stane.Už 5dni a 6.noc plače,kriči,nadava,auká,stonká..
Chcem sa vas spýtať, je nieco ako mu pomoct, aby nemal tak strasne abstaky? Nejake vitaminy podporne, alebo bylinky, alebo nejaky typy-triky ako lepsie zvladnut absťák ? Lebo ja netuším, je to pre mňa nova situacia.
Ďakujem Vám veľmi pekne za kazdu jednu radu.🙏❤

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, TanickaMalicka,
děkujeme za Váš dotaz i důvěru. Je dobře, že píšete a máte zájem o názor odborníků. Zmiňujete, že Váš manžel právě vysadil Tramal a má odvykací stavy. Ráda byste mu nějak pomohla a nevíte, jak.
Určitě je skvělé, že manžel dostal odvahu a své potíže s Vámi sdílí a také se rozhodl situaci změnit. Osobně bych Vašemu manželovi doporučila začít spolupracovat s nějakou specializovanou službou, kde mají zkušenosti s léčbou uživatelů návykových látek. Náhlé vysazení Tramalu může být velmi nebezpečné až ohrožující. Asi nejideálnější cestou je přechod na Suboxone a postupné vysazení. Případně pobyt na detoxifikační jednotce, kde bude manžel při vysazení Tramalu pod lékařským dohledem. Lze také doporučit velmi pozvolné snižování, ale možná bude třeba nasadit jiná medikace. Jestliže je Váš muž nastaven ke spolupráci a řešení své situace, podpořte ho v tom. Vyřešit tuto situaci je bohužel na rámec této poradny. Proto podpořte manžela odborné služby kontaktovat.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se závislých, najdete zde:
Centrum pre liečbu drogových závislostí
Cesta k nemocnici 55
974 01 Banská Bystrica
Telefón ambulancia: 0901 911 912 (v čase 7:00 - 15:00)
E-mail: info@cpldz-bb.sk
Web: http://www.cpldz-bb.sk/
Po vyřešení akutního stavu, je možné také docházet na skupiny anonymních narkomanů.
Anonymní narkomani
Horná 54
Banska Bystrica
Telefonný kontakt: 0903 423 663
Web: http://www.anonymninarkomani.sk/
Také je vhodné myslet i na sebe a nezůstávat v tom s manželem sama. Vám doporučuji, abyste také co nejdříve, kontaktovala odbornou podporu a pomoc, zavolala do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo podobné bezplatné služby a domluvila si termín schůzky.
Při osobním rozhovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Jak o tom s manželem komunikovat, chránit rodinu i sebe, co je skutečná pomoc, a co naopak už ne, upozorní Vás na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Co je důležité, seznámí Vás s možnostmi, jak se můžete, Vy i rodina, pokusit podpořit manželovu motivaci k léčbě a pozitivním změnám.
Stačí Vám to takto? Kdyby Vás cokoliv napadlo, neváhejte znovu napsat. Budu ráda, i když dáte vědět, jak se situace doma vyvíjí.
Držím palce a přeji hodně sil Vám i manželovi.
S pozdravem,
Nikol Spůrová