Závislá dcera
Alegreta
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, jak řešit situaci s manželem a s jeho dcerou z prvního manželství. Je injekčně závislá na pervitinu. Manžel se jí snaží pořád pomáhat. Platí za ní byty, ty poté dává za statisíce dohromady, každý podzim se holka ozve s nějakou záminkou, že je svolná jít na léčbu (momentálně vydržela 1 den režimu), teď údajně půjde pracovat do Amazonu, kde dostane ubytování, protože po několika úspěšně profetovaných zimách v azylu ji už manžel odmítá poskytovat stravovací a ubytovací podporu. Na druhou stranu trpí, když mu neustále volá že nemá kde spát, bydlí v nějakém autě, na stavbě,...nemá co jíst. Jednou se rozhodla podstoupit léčbu, tak celá rodina se jí snažila pomoci, tolerovala že kouří jednu cigaretu za druhou jen co vstane (ale prospí celé dopoledne,... hlavně ať zase neuteče a nastoupí do léčebny....
Hrozně špatně se nám přihlíží k tomu jak se manžel stále snaží nesmyslně holce pomoci a potom stejně uteče za drogama, free životem a on těžce trpí.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná závislá osoba dostatečně motivována a je ochotna a schopna spolupracovat. Pokud Vaše nevlastní dcera v tuto chvíli prozatím v této fázi není, neznamená to, že nebude nikdy. Doporučuji obrátit se na zařízení pracující s uživateli drog a tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb, která jsou určena právě rodinným příslušníkům.
I uživatelé drog mají různé procesy a prochází různými etapami. Mnozí během svého užívání dojdou zcela přirozeně k tomu, že život s drogou zase až tak ideální není, jako se zprvu mohlo zdát. Bylo by dobré toto rozpoložení dcery vhodně podchytit a motivovat ji k využití k další odborné pomoci, aby procesem odvykání prošla snáze a aby i v budoucnu byla schopna abstinenci udržet. Někdy hold první léčba nezabere, ale to neznamená, že to na další pokus nevyjde.
Rozhodně by bylo dobré, abyste navštívili v Liberci kolegy a o všem se více a podrobněji poradili v osobním kontaktu. Nejenom, že si doplníte informace, poradíte se, jak s dcerou vhodně komunikovat, tím ji třeba lépe motivovat ke změně. Jak pomáhat, aby pomoc byla účinná a ne kontraproduktivní. Také se dozvíte o možnostech, které by případně mohla využít. Získáte tím i určitý druh podpory, což si v takto nelehkých situacích jistě každý rodič zaslouží. A to bezplatně, nezávazně. To znamená, že můžete pouze přijít a poradit se o možnostech. Doporučuji si na uvedená čísla nejdříve zavolat a objednat se.
Centrum ambulantních služeb Advaita
Rumunská 14/6
Liberec
Tel: 482 750 607, 603 829 730
Email: cas@advaitaliberec.cz
Provozní doba:
PO                 13,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
ÚT, ST, ČT      10,00 - 20,00 (od 18hod pouze po objednání)
PÁ                  10,00 - 17,00
Může se stát, že se nedovoláte hned na poprvé (zejména po 18hod kdy pracovníci mají neobjednané konzultace), nenechte se odradit a zkoušejte to.
Centrum se nachází ve středu města Liberce. Od terminálu MHD (Fügnerova ulice) cca 5 min pěší chůze podél tramvajových kolejí směr Lidové Sady, mezi palácem Syner a křižovatkou na Šaldově náměstí. V budově dříve sídlil Červený kříž.
http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/
Zde na tomto odkaze možnost vyhledat další jiné zařízení specializují se na problematiku závislostí v Liberci: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně znovu napište.
V přiloženém odkaze jsou k dispozici základní obecné informace pro rodinné příslušníky: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Přeji, ať vše dobře dopadne.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová