Milena
Naše 16. leté dítě již delší dobu kouří marihuanu a v poslední době i durman. Nijak se tím netají, jelikož při rozhovoru o drogách požívání sám přiznává. V minulosti bylo požívání THC potvrzeno i nálezem v moči. Od jisté doby však přestal spolupracovat a odmítá poskytnout moč pro vyšetření, rovněž jej nemůžeme donutit k návštěvě protidrogové poradny, přesto že jsme se ve spolupráci se školou o to snažili. Máme dotaz, zda je možné 16. leté dítě donutit k protidrogové léčbě, případně zda existuje možnost jeli podle nás pod vlivem drog přivolat hotovostního lékaře (i když není ve stavu ohrožení života), poradce či polici. Existuje možnost aby byla proti jeho vůli nařízena kontrola na přítomnost drogy v organismu. Děkuji

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, chápu že ve Vaší nelehké situaci chtete mít nějaké jistoty, například v podobě výsledků testů.. Ty by však měly nastoupit až v té poslední řadě, dost nabourávají tolik potřebnou důvěru... Bohužel nevím, co všechno jste již v případě Vašeho syna zkusili, v čem přestal spolupracovat, zda jste i Vy kontaktovali nějaké odborníky apod. Zejména tuto poslední možnost bych Vám doporučoval a pokud napíšete odkud jste, pokusím se nějaké kontakty zprostředkovat. Je to dost široká problematika a může přesahovat možnosti internetové poradny. Obávám se, že policie, lékař a důsledná kontrola nepřinesou kýžené výsledky. Hezký den