kapra.din.ka
Moc děkuji za odpověď. Oba dva jsem ze Strakonic. Pořád si s ním o tom povídám. Říká, že na tom není závislý, ale nevím, jestli mu mám v tomhle věřit.Prý chce přestat hlavně kvůli mě a podle mě je to veliká blbost.Myslí si, že když kamarádovi jednou domítne dávku, že už je za vodou!!!!!!!Vůbec nevím co mu mám na to říct!!!!!Ale na druhou stranu si myslím, že nikam se mnou nebude chtít jít (k odporníkovi).Chodím do školy a nemůžu s ním být celý den!!!!!Jak mu to mám vyhnad z hlavy!!!!!!!!!!Děkuji

Odpověděl: Frant. Jirový
Abych se přiznal, moc nerozumím tomu, že váš expřítel přestane brát "hlavně kvůli vám". Znamená to, že přestane brát, budete-li si s ním o tom povídat, nebo pokud se k němu vrátíte, nebo...atd. Pokud mu jde jen o to "povídání si" s vámi, záleží pak jedině na vás, jestli mu nějaký čas věnujete (a kolik), nebo ne. Pokud ano - bylo by, myslím, dobré, kdybyste si mezi sebou vyjasnili kolik podpory a času od vás - jakožto bývalé přítelkyně a kamarádky - může požadovat a co už je "přespříliš". Kdyby toho totiž chtěl moc, mohla by se vaše dobrovolná(!) pomoc taky třeba zvrhnout v citové vydírání, jehož byste se mohla (jako ta jediná, která může pomoci) stát obětí...ale to mluvím jen o krajní situaci, ke které snad nedojde. Každopádně i tom byste si měla s expřítelem promluvit. Co se týká jeho (ne)závislosti na droze, je tu snadná rada - ať váš bývalý sleduje, jak dlouho dovede vydržet bez braní a jak se při té abstinenci cítí. Pak se jasně uvidí, jak na tom je. A nebude-li se vám stav vašeho expřítele zdát, asi byste se ho přece jen měla pokusit nasměrovat do strakonického K-centra o.s. Prevet (adresa: Krátká 20, tel - 383 621 501), tam na něj budou mít dostatek času a prostředků. Hodně štěstí...