cenda
muj nejlesi kamarad lita silne v perniku hrozi sebevrazdou utika z domova prestal chodit na stredni skolu bydli ivtech mrazech v zemljance rodicum se to boji rict jak mu mam pomoct dneska se zhroutil

Odpověděl: Bára Orlíková
Kopíruji vám sem odpověď, která je i u dalších vašich dotazů podobného znění. váš kamarád je v situaci, kdy by stálo za to, aby vyhledal nějakou odbornou pomoc. Existují tzv. kontaktní centra pro lidi, co mají problémy s drogami. Kromě toho, že tam dochází uživatelé drog třeba pro čisté injekční stříkačky, tak kontaktní centra obvykle zajišťují i základní ošetření v případě zdravotních problémů, někde je možnost se i umýt nebo si dát aspoň čaj. Kromě toho nabízí i poradenství v krizových situacích, pomohli by kamarádovi v kontaktu s rodiči, kterým se to bojí říct, mohou pomoci se zprostředkováním léčby. Další možností jsou krizová centra a v některých místech existují také azylové domy pro děti a mládež do 18 let. Vzhledem k tomu, že hrozí sebevraždou a popisujete, že se ze situace, ve které nyní je, zhroutil, je taková odborná pomoc víc než na místě. Pokud mi napíšete odkud jste, mohu vám nějaké vhodné zařízení doporučit. Vy kamarádovi můžete pomoci tak, že ho zkusíte přesvědčit, aby tam dorazil, můžete mu pomoci domluvit schůzku, případně ho tam doprovodíte. Zatím držím palce.