pervitin v moči
Anna
prosím vás chtěla bych se zeptat? Kamarádka dochází na drogové testy protože ji přítel udal a nechal sebrat děti ona byla jen jednou a má termín na další test ale ona podlehla opět si vzala něco málo protože prisla o vše chce děti zpět není to narkomanka nechce aby test moci prokázal že posílá nějakou drogu závisí na tom její život chystá se vzít moc někoho jiného otázka zní poznají že moc ne i její jestli že už jedno byla na testu ?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anno,
děkujeme za Váš dotaz. Předpokládám, že OSPOD (tedy orgán sociálně právní ochrany dítěte) provádí Vaší kamarádce tzv.orientační testy z moči, kdy se na místě odebere vzorek moči a ten se otestuje, s okamžitým výsledkem. U těchto orientačních testů, které OSPOD provádí nebo požaduje, bývá odběr moči kontrolován a také se sleduje teplota vzorku, právě proto, aby se zamezilo jeho možné výměně.
Napadá mne, že spíš než plánovat poměrně riskantní záměnu vzorku moči, by bylo vhodné, aby Vaše kamarádka vyhledala odbornou pomoc některého z protidrogových zařízení. Úplně chápu, že situace, ve které se vaše kamarádka nachází, je pro ni velmi těžká a stresující. Právě proto by bylo fajn moci o ní někde otevřeně mluvit, mít prostě místo, kde se lze svěřit, plánovat společně s někým, komu mohu věřit další kroky. Sociální pracovník takového zařízení jí může také podpořit při jednání s OSPODem, mluvit s Vaší kamarádkou o tom, jaké kroky může OSPOD podniknout a jaké ne.
Každopádně i jednorázový pozitivní test by neměl být důvodem k okamžitému odebrání dítěte z péče rodiče. Zkoumá se celková sociální situace rodiny, tzn. jaké mají děti zázemí, zda dochází na pravidelné prohlídky k lékaři, do školy atd. OSPOD ale může požadovat právě spolupráci s protidrogovým zařízením.
Pokud by kamarádka nevěděla na koho se obrátit, můžete ji odkázat na stránky Mapa pomoci, kde si může vyhledat nejbližší protidrogové zařízení, například adiktologickou ambulanci.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud je z Prahy nebo má Prahu daleko, může se obrátit například na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Centrum vede paní Ilona Preslová, která již řadu let pomáhá rodičům se zkušeností s drogami.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Držím Vaší kamarádce palce, kdybyste Vy nebo Vaše kamarádka ještě potřebovali pomoci, neváhejte nám napsat.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná