Vyrovnám se?
Helča
Přeji dobrý večer. Nevím,zda se obracím správně a zda mi vůbec odpovíte, ale nevím kde jinde hledat odpověď. Žiju s partnerem,který užíval pervitin a to nitrožilně zhruba rok v šestnácti letech. Byl zbabělý mi to říct hned na začátku našeho vztahu a tak jsem se to dozvěděla až po delší době. Mám problém se s tím vyrovnat. Já osobně žádné zkušenosti s drogami nemám a mám k nim hluboký odpor. Obzvlášť k nitrožilnímu užívání. Je to umocněno také tím, že moje práce se týká represe drogových dealerů. Partner už drogy nebere a své zkušenosti lituje. Nicméně se s tím pořád nemohu vyrovnat. Pokaždé,když si to představím, hnusí se mi a dochází téměř pravidelně k hádkám. Poradíte mi,co mám dělat? On už se o tom se mnou odmítá bavit. Také se chci zeptat,zda mohlo dojít k nějakému zdravotnímu problému,který se třeba může projevit až za delší dobu. Vím,že ke konci svého drogového období si píchal i třikrát denně.....Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den Helčo, chápu, že se teď asi necítíte úplně v pohodě. Partner se Vám přiznal, že bral nitrožilně pervitin a navíc se přiznal až po delší době. Napadá mě otázka, co Vás asi štve víc - jestli to, že partner užíval pervitin (nepíšete před jakou dobou, ale předpokládám, že je to již delší doba počítaná na léta?) nebo že Vám to neřekl. Myslím, že je důležité, abyste si na tuhle otázku odpověděla. A také ještě jedna mě napadá: co Vám na tom, že bral, vadí nejvíc? Vyjádřila jste se, že se Vám hnusí. Říkala jste mu o tom? Ne třeba přímo těmito slovy, ale pokuste se se svým partnerem třeba mluvit o svých pocitech, o tom, jak to prožíváte, jaké to pro Vás je. Vím, že to není vůbec jednoduché, ale zkuste s ním o tom mluvit v klidu a vysvětlit mu, co potřebujete. Pokud byste o tom ještě chtěla s někým mluvit, nabízím Vám kromě internetové poradny také možnost zavolat na naší anonymní poradenskou linku: 283 872 186. Ptáte se také, jestli nemůže dojít k nějakému zdravotnímu problému. Pokud jeho abstinence trvá opravdu už delší dobu (minimálně např. rok), žádný problém by se objevit neměl. Tak Vám držím palce, hodně síly a kdyžtak se ozvěte...