Nález pytlíku s čímsi
mama
Dobrý večer, syn s kamarády 10 let dnes našli sáček s čímsi bílým. Laborovali nad tím, co to může být, pytlík pak údajně rozsypali. Můj syn u toho nechtěl být, chtěl jezdit na koloběžce, pytlíkem ani nemanipuloval ..... Teď si děti ve skupině píší, že to byl asi kokain - taneční droga. Sama mám za sebou bouřlivější mládí, takže vím, že to může být cokoli od omítky, přes pervitin, heroin, může to být recese pytlík s moukou. Potřebovala bych poradit, jak reagovat, co dětem říct. U nálezu bylo asi 5 spolužáků ze 4 třídy, se sáčkem manipulovali a gůlily, co to může být. Předem díky za radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Se synkem jste o tom už nejspíš mluvila, mám za to, že byť jde o závažnou věc, není důvod k panice, zůstaňte autentická a podělte se o své obavy. Pokud se ptáte, jak nejlépe o tom komunikovat ze skupinou dětí, nebo jaké konkrétní kroky byste měla podniknout, máte několik možností, tedy informovat školu, OSPOD vašeho spádového úřadu a policii.
Z mého pohledu nejlepším krokem, než začnete cokoli dalšího podnikat, je zavolat, nebo se osobně poradit s odborníky, pracovníky některého ze specializovaných programů primární prevence organiací, které se zabývají drogovou problematikou a mají s komunikací, prací s dětmi žákovského věku zkušenosti a vědí, jak na to.
Kontakt:
Centrum primární prevence, Magdaléna o.p.s.
Mgr. Aneta Zápotocká, vedoucí
mobil: +420 607 641 684
e-mail: zapotocka@magdalena-ops.cz
adresa: Včelník 1070, Mníšek pod Brdy
web: http://magdalena-ops.eu/cz/
http://magdalena-ops.eu/cz/prim%C3%A1rn%C3%AD-prevence
Přeji Vám, synovi i chlapcům vše dobré,
ať se daří, Amrit Sen.