Opakovaná toxická psychóza
Danula
Synovi bude 20 let, od 13 let kouří marihuanu, v posledních třech letech zkouší kde co, pervitin, LSD,MDMA.V 18 letech měl psychózu asi 3 měsíce, díky ní se nedoučil, byli jsme s ním u psychiatra, ten nás odeslal do léčebny k hospitalizaci a tam nám paní doktorka na příjmu hospitalizaci v podstatě rozmluvila,že je chlapec velmi mladý, přijde jí orientovaný a doporučila mu nebrat žádné drogy.Tak jsme si ho odvezli zase domů a čekali, až ho jeho rozjasnění mysli , kdy jsme nevěděli, co se s ním děje a jestli bude zase normální, přejde.Za necelý rok se tento stav opakoval a byl ještě horší, nějakou dobu jsme vyčkávali jestli to bude lepší, nevěděli jsme jestli je to absťák, nebo co se to s ním děje, ale jeho chování bylo hrozné, navíc začal být vulgární a už se to nedalo snášet, tak jsme podle rad na internetu zavolali záchranku a nechali ho odvézt.Skončil v léčebně na 3 měsíce na odvykání, léčit se dál nechtěl, propustili ho s tím, že šlo nejspíš o toxickou psychózu.Bohužel už při návratu domů se těšil, jak si zahulí.Chvíli pracoval, měl peníze, na jakékoli naše rady, aby si něco ušetřil nedá.Poslední 2 měsíce už schopný pracovat nebyl, zase byl divný a vyvrcholilo to opět jeho vulgárním, až agresivním chováním, takže jsme ho opět nechali odvézt záchrankou a je opět v léčebně.Bojím se, že si přivodí nějakou psychickou nemoc.V hlavě má, že letos vyzkouší opiáty. Prosím o radu, co s ním a kam se máme obrátit pro pomoc.

Odpověděl: Amrit Sen
Danulo, zdravím Vás,
Doporučuji Vám zavolat a objednat se do naší specializované Poradny pro rodiče, která poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům a blízkým uživatelů návykových látek.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Od věci nebude promluvit si s ošetřujícím lékařem zařízení, ve kterém je syn hospitalizován, pokud k tomu dá souhlas.
Při osobní konzultaci, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete pro sebe i syna podniknout, jak situaci řešit, jak se synem komunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám, případně Vás nasměrují na další specialisty, bude li třeba.
Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Poradna pro rodiče (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Pokud Vám pracovníci telefon okamžitě nezvednou, právě konzultují s klienty a zavolají v nejbližším možném čase zpět.
Jestli jste z jiného města, než z Prahy a okolí, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby a zařízení v dosahu obratem pošleme.
Můžete se také podívat na náš web, do odkazu Kontakty, tam se dozvíte, jak podle oblasti a typu zařízení, kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další služby vyhledat: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko je co platný někomu dalšímu, v souvislosti se synem, který užívá drogy to platí dvojnásob. Nezapomínejte na sebe a svůj život, byť to může být nesmírně těžké a bolestné. Tím spíš vyhledejte odbornou pomoc pro sebe rozhodně dříve, než začnete cokoli dalšího podnikat.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
Přeji Vám i synovi vše dobré,
Amrit Sen.