Bývalí a pervitin
Anonym
Dobrý den,před rokem a čtvrt,jsem přišla na to že můj přítel je uživatel pervitinu. Okamžitě jsem se skontaktovala s jeho kamarády a ti mi potvrdili že 3 do měsíce si kupuje už 9let. Před tím rokem a čtvrt než jsem ho opustila tak poslední rok a půl žití s ním bylo příšerné. Jelikož máme spolu 3 děti a já vůbec nepoznala že je uživatel pervitinu,tak si to i vyčítám že jsem s někým takovým žila,v životě jsem nikdy nic nevzala a nepohybovala se v okruhu této společnosti. Ten poslední rok a půl byl hodně energie nulový hlad kolikrát přišel ze jedl v práci. Nevěnoval se mě ani dětem. Začal být náladový agresivní výbuchy vzteku. Někdy nebyl doma klidně 3 dny a po té přišel bez zálohy a nebo výplaty,začali se mi ztrácet peníze a dětem cenné věci. Zjišťovala jsem si informace a prohledala mu věci když byl v hlubokém několikahodinovém spánku,našla jsem sestrizene brčka nebo srolovany papírek a skleněnou dýmku. Cely rok a půl byl jen denno denně v hádka než jsem nato přišla,já byla ta co táhla nájem platila složenky jezdila po doktorech s dcerou která je postižena řešila školu školní pomůcky třídní schůzky a aktivity dětí. Byvaliho nezajímalo že je potřeba nákup a udělat vánoce dětem takže vše zůstávalo na mě. Když sem našla ty věci vyz výše, okamžitě letěl z bytu,po roce a čtvrt přišel a že přestal posledních 5 týdnů chodí vola dětem i mě jak se máme co jsme jedli a co budeme dělat. Občas je nervózní. Chce aby jsme se vrátili k němu ale to jsem nedovolila,mam ho rada ale děti miluju víc. A u mě je to heslo drogy přes to vlak nejede. Jemu pervitin přinesl ztráta přátel rodiny konflikty z okolím a v práci a stále práci měnil vím jen to že byl vždy vyhozen.Mel finanční potíže a má po známých dluhy. Jeho bývalí kamarádi se kterými bral tak s nimi ukončil styky a kontakty. Nechce snimi nic mít z důvodu že ztratil rodinu. Prý opravdu přestal ale mě se to nezdá chodil v Pátek a návrat buď v Sobotu ráno nebo o půl noci a nebo až v Neděli během dne. Měl věčně s pozdeni s příchodem domů po práci prý byl hodinový přes cas doba cesty z práce 50minut měl 3-4 hodiny spozdeni i přes týden si chodil něco "zařídit". Viděla jsem s kým se stýká a vím spoustu informací že k jednomu závislému chodil i domu,bohužel bydlí ve stejném městě pár kilometrů a tyto lidé věděli kde jsme společně bydleli. To je také důvod proc jsem odešla. Může mě přesvědčovat jak chce,dala jsem podmínku bud půjde na dlouhodobé léčení a prestehujem se za město a nebo ať si zvyká žít sám z toho nepolevuji. Když jsem sním žila pamatuju si že měl bolesti hlavy někdy vlčí hlad stále byl unavený a bolest na hrudi. Teď ho vídám a trošku zhubnul má akné pořád se škrábe a ma kruhy pod očima a je seslej. Netuším jestli bych vůbec dokázala odpustit drogy a vrátit se k němu,říká že léčení nepotřebuje že na drogu nemyslí že to zvládá že ho vyléčí rodina,jenže tohle říkají všichni. Drogy přede mnou spousty let tajil nechápu že jsem to nepoznala až poslední ten rok a půl co jsem sním žila,bývalí kamarádi po té přiznali že i o víkendech bral a někdy i v týdnu. Takže podle mě je závislý a bez léčení to nepůjde. Těžko tomu věřit že by sám od sebe přestal a zvládnul to podle mě si občas dává i když se teď chová normálně a hezky k dětem a zajímá se co děláme. Důvěra k němu je nulová vůbec mu nevěřím a zřejmě nikdy věřit nebudu. Nevím jestli se dá takovým lidem potom vyléčení věřit já bych žila jen v podezření a kontrolovala ho,i přes to že údajně přestal tak nechápe že on tu pro nás nebyl když jsme ho potřebovali,chvíli říká že se nediví že ho nechci zpět,a pak si vytvoří falešnou iluzi že se k němu vracíme a to podotýkám je jen venkovní návštěva aby viděl děti. K němu nechodíme. A pak mě přesvědčuje a pak že je moje chyba až ho ztratím a podobně,podle mě ho pervitin sežral a nemá vůbec žádný chápání a určitě tam vidím citovou labilitu. Doposud netuším co si mám o tom všem myslet. Nechápu že tvrdí že není závislí. Podle mě je.Ma i zkažené zuby a dost mu jich samo vypadlo. Jaký je váš názor na situaci? Do léčebny nechce a nepůjde bylo mi řečeno z jeho strany ze když se vrátíme a poděla to, tak už půjde na léčení sám bez keců a já pry budu ta která mu to zařídí. Tohle já absolvovat nechci,jinak jsme spolu žili 13 let.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anonym,
děkujeme za Váš dotaz. Věřím, že Vaše situace není vůbec jednoduchá, máte můj obdiv, jak ji zvládáte!
Těžko na dálku soudit, jak na tom Váš partner je nyní s užíváním. Podle toho, co popisujete (změny, nálad, agresivita, vlčí hlad, ztráty věcí, dluhy, výrazné hubnutí, ztráta zájmu o rodinu atd.) to opravdu nevypadá na občasné experimenty s drogami, ale na dlouhodobější problém. To, zda je nyní Váš partner čistý a nemá problém těžko říct. Varovnými signály může být to, jak je spolehlivý, jak dodržuje dané dohody, zda má stálé zaměstnání, v jaké okruhu přátel se pohybuje atd....
Přijde mi moc fajn, že jste si stanovila pevné hranice, přes které nejede vlak: léčba, abstinence. Zdá se, že se partner snaží převelet zodpovědnost za situaci na Vás, to úplně chápu, že nechcete absolvovat. Doporučila bych Vám obrátit se na nejbližší protidrogové zařízení. Ta většinou nabízejí i podporu blízkým lidí se závislostí. Můžete tam otevřeně mluvit o tom, co s partnerem zažíváte, jaké má on představy, jaké Vy a jak to udělat, aby se hlavně Vám a Vašim dětem žilo co nejklidněji. Bývá dost úlevné nebýt na situaci sama, mít místo, kde se dá o všem narovinu mluvit a hledat společně nejlepší možná řešení.
Zkuste v Mapě pomoci vyhledat nejbližší protidrogové zařízení a obrátit se na ně. Pokud by se Vám nedařilo, napište nám nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodné místo najít.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Přeji, ať se Vám daří a držím palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná