Sterilizace jehly
Anonymous
Dobrý den, chci se jen zeptat jak se sterilizuje či dezinfikuje hrot? Kamarádka to dělala tak, že ze stříkačky vyndala jehlu společně s víčkem, dala vařit vodu, nalila ji do čistého hrníčku a nechala to v té vodě tak 10-15 minut a poté to zpátky nandala na stříkačku, tak se chci ujistit zda to vážně teda stačí takto?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
lepší je než nechat několik minut jehlu v převařené vodě, ji přímo v té vodě nechat převařit, tedy vodu nevypínat a nechat ji ve vroucí vodě po dobu varu několik minut.
Netuším, zda kamaráda ví, že si nemusí injekční materiál sama sterilizovat, může v rámci výměnných programů (Terénní programy, Kontaktní centra) vše co potřebuje k aplikaci dostat, vyměnit použitý materiál za nový, a to bezplatně a nezávazně. Pokud byste potřebovali kontakty, můžeme Vám je poslat, stačí, když napíšete město, kde jste.
Naše organizace SANANIM www.sananim.cz v Praze například, zde:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terenni-programy-tp.html
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Dále plno užitečných informací kamarádka může nalézt v časopise DEKONTAMINACE, který je určen uživatelům návykových látek, zde: http://new.edekontaminace.cz/
Pokud by Vás ještě něco napadlo, klidně se ozvěte.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová