Milena
Předem děkuji za odpověď.Jsme z Orlové.Kontaktovat jsme se snažili se školní drogovou poradnou a ta nám doporučila poradnu na kterou se máme obrátit. Ale jak už jsem psala syn odmítá jakoukoliv návštěvu.Problémy počaly již před třemi lety.Počaly se ztrácet věci, peníze, začalo záškoláctví, marihuana. Pokud ve škole byl, tak učitele neakceptoval, ve vyučování nespolupracoval.Začali jsme docházet do psychologické poradny.Po několika návštěvách jsme jej tam již nedostala. Vše se vyhrotilo až do takové situace, že jsem se syna rozhodla umístit do Střediska výchovné péče v Ostravě - Koblově na 2 měsíce.Po návratu 2 měsíce vypadalo, že si své chování uvědomil, ale vše se zvrtlo do starých kolejí.Podotýkám, že rodinná situace byla velice špatná - manžel alkoholik - na denním pořádku byly rodinné hádky, fyzické napadení.Letos jsem se rozhodla od manžela odejít a zároveň podat návrh na ústavní péči.Když jednou přítel nesouhlasil se synovým chováním(chtěl aby šel domů) syn se vzepřel a odstěhoval zpět k otci.Ten však zanedbával jeho výchovu a syn pochopil, že u nás mu bude lépe.Přítel mne přesvědčil, abych žádost o ústavní pěči stáhla a chování syna přičítal špatnému rodinnému zázemí, a předpokládal, že pokud bude žít ve fungující rodině vše se zlepší. Bohužel stalo se tak , ale jen na krátko.Netají se tím, že požívá a kšeftuje s marihuanou, dokonce přinesl domů durman (Starší syn se před 3. týdny s durmanu otrávil a skončil na intenzivní péči ) pokud mu na něco nechci dát peníze, řekne, že si je sežene jinak.Netají se tím , že když bydlel u otce vybíral mu z konta peníze.Ze školy jej již vyloučili.Mám strach a proto nemá klíč od bytu.Jelikož má soudní dohled, je smířen s umístěním do ústavu. Jsem bezradná a neví jak mu vlastně pomoci.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, tak teď již plně chápu Vaši bezradnost a touhu po nějakém rychlém vyřešení. Máte toho za sebou opravdu mnoho a situace je dost zamotaná. Myslím, že to ale není neřešitelné. Určitě bych doporučil návštěvu poradny, která Vám byla doporučena školou. Byť bez syna... Rozhodně tím nic neztratíte, napopak můžete hodně získat. Je to natolik široká problematika, že komunikace po internetu není zrovna nejideálnější...Doporučuji ještě kouknout na www.drogy-info.cz na mapu první pomoci, které další služby jsou dostupné ve Vašem regionu. Jinak si určitě držte dál svoje hranice a nenechte si ohrožovat soukromí, majetek a zdraví nejen Vás, ale i dalších Vašich blízkých. Přeji hodně síli a trpělivosti a ať se situace brzy vyřeší. Hezký den