Sestra
Michaela
Dobrý den, chtěla bych od vás poradit. Mám sestru je jí 21.. když byla malá tancovala, zpívala, měla vždycky výborné známky, prostě skvělá holka..ale pak kolem 16ti let poznala jednoho chlapa (feťáka) a ten ji do drog zatáhl a bere do dneška (ale s tím chlapem už není). Má syna, ale toho se vzdala a stará se o něho naše maminka. A teď bydlí s vařičem ve stanovém městečku. Bere pervitin, ale začla i se subáčem (né, že by ho potřebovala, ale prý ji to uvolňuje). Ona už nemá žádnou úctu a myslím si, že už je nesvéprávná, jsem z toho vyčerpaná.. zkouším ji pomáhat, ale vždy když ji nabídku přespání, vykoupání, najezení u nás doma, jen mě využije a okrade, ale to by nebylo to nejhorší, jde mi o její zdraví! Asi se jí neprokrvují ruce, má je rudé a chladné, ale to taky není to nejhorší, nejhorší je na všem její psychická stránka! Je mimo, to nejde ani vysvětlit :( mluví z cesty, mluví sama se sebou, každou chvíli jako by byla někdo jiný, zvoní u nás ve 3 ráno každý den..a dnes už to překročilo všechny meze. Přišla k nám na návštěvu, tak jsme ji pozvali dál a s naším tátou jsme šli do večerky pro kávu. Vrátíme se a ona sedí na posteli a píchá si (něco) do žil a říká našemu tátovi: tati! Mně to nejde! Můžeš mi to odjet?" No hrůza, táta tam jen stál a nevěděl jestli se má rozbrečet nebo co..je z toho v háji.. víte co, ono to nejde popsat, ale přísahám vám, že to není psychicky zdravý člověk.. radili jsme se s jedním pánem a ten nám poradil, že jestli nechceme, aby to bylo ještě horší, musíme ji zbavit svéprávnosti a dát jí na nějakou dobu (než se to nezlepší) do nějakého zařízení..ale já nevím.. můžete mi poradit, jak ji mám pomoct, ono to nejde dál.. už je z ní pomalu blázen! :(

Odpověděl: Markéta Kordová
Michaelo, dobrý den,
není to vůbec snadná situace, určitě by bylo lepší využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky v osobním kontaktu.
Netuším, kde žijete, pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a blízké. Poskytujeme bezplatné služby, jen je třeba se předem objednat.
Poradna pro rodiče, partnery a blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: 9,00 - 17,00 (po domluvě lze i v jinou dobu)
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
V případě, že jste odjinud, tak napište, jaká města máte v dobrém dosahu, pošleme Vám kontakt u Vás.
Tak držíme palce!
Mějte se hezky, Markéta Kordová