Rada
aklapo
Dobrý den,mám 16dceru,která kouří THC a do toho začala užívat Pervitin.Bohužel před půl rokem jsme přišli z důvodu rakoviny o manželku a mámu dcery a ona to začala řešit tímto způsobem.Nikdy v oblasti drog s dcerou nebyly žadné problémy až teď.Přiznala se o užívání drog a chtěla by s tím aspoň to slíbila přestat.Pervitin brala asi 2krát do týdne a THC kouřila skoro denně.Chci se zeptat jaký bude průběh odeznívání drog z těla,máme vyhledat odbornou pomoc nebo to zvládneme sami.Máme domluvenou schůzku s psychoterapeutem,ale nevím zda nám pomůže v oblast drog.
Děkuji vám za odpověď

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
je fajn, že se svým problémem plánuje dcera něco dělat. To je do začátku dobré. Otázkou je, zda je dcera závislá, protože závislost se buduje a dcera je mladá. V tomto věku jsou adolescenti spíže experimentátoři s problémy.
Abstinenční příznaky jsou výkyvy nálad, agresivita jak verbální, může být i brachiální, poruchy spánkového rytmu, únava, zvýšená nebo snížená chuť k jídlu.
Určitě u terapeuta hovořte o tom, že dcera užívá návykové látky a poraďte se s ním, zda máte vyhledat odbornou pomoc.
Pokud ano, posílám kontakt na naši Poradnu pro rodinu SANANIM v Praze , která spolupracuje s celou rodinou http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html a má k dispozici léčbu mladistvých v Adiktologické ambulanci http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html.
S pozdravem, za Poradnu Dana Pěčová