Pomoc alkoholikovi
Pomoc
Dobrý den, žiji s
alkoholikem a nevím si rady. Na léčení jít nechce, protože jeho rodina ho omlouvá a nevěří mi jak je to s ním. Pije každý den, schovává všude láhve mě tvrdí, že se chce změnit ale to tvrdí že od zítra bude jiný život. Chyba je v tom, že po každém vystřízlivění je zase dnes. Přestává chodit do práce a nevadí mu že není příjem. Je nějaká možnost pomoci mu nebo pouze a jen se nechat rozvést a nechat ho se učit. Děkuji

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
soužití se závislým partenrem je velmi náročné. Asi první, co mě napadá je, kde bere peníze na alkohol. Píšete, že přestává chodit do práce a nevadí mu to.
Zatím to vypadá tak, že problémy máte spíše vy než on. Zkuste to obrátit, aby pocítil, že jeho příjem doma chybí, že nefunguje a že chcete, aby se to změnilo.
Pokud ne, tak ať nastoupí do léčby. Začněte ho zatěžovat odpovědností, nenechte se ukolébávat sliby a manipulovat jeho řečmi. Nebo budete mít doma partnera, ketrý pije, nepracuje a je na vás zcela závislý.
Za Poradnu Dana Pěčová