syn a drogy
Kateřina
Delší dobu jsem měla podezření že syn má již nějaké zkušenosti s drogami.Zjistila jsem že kouří marihuanu a jeho chování se poslední dobou značně změnilo.Zatím jsem s ním o tom nemluvila a jsem na rozpacích jak s ním celou věc probrat aby se situace nezhoršila a zároveň mám obavy aby nepřešel na tvrdší drogy. Můj bývalý manžel , jeho biologický otec, bral drogy a asi v tom stále pokračuje.I když nejsou v kontaktu přesto tato skutečnost můj strach o syna znásobuje.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že máte o syna strach, obzvlášť máte-li zkušenost s jeho otcem, který drogy bral a možná bere. Určitě je oprávněná i obava, že z marihuany by mohl přejít i na jiné drogy, i když to zdaleka není pravdilem. Pokud se ale chování Vašeho syna podstatně mění, je určitě načase něco s tím dělat. Chápu Vaše rozpaky z debaty o drogách, ale proč máte pocit, že byste tím mohla situaci zhoršit? Proč by měl takový rozhovor povzbudit syna k ještě většímu užívání drog? Myslím, že je dobré celou věc s ním probrat, aby znal Váš názor i Vaše obavy. I pro Vás bude určitě užitečné vědět, jak se na celou věc Váš syn dívá a v čem se třeba shodujete. Nepíšete moc podrobností, kdyby jste chtěla probrat nějaké detaily případného rozhovoru, napište, nebo zavolejte na poradenskou linku, na tel. 283 872 186. Přeji hodně odvahy.