Přítel bere drogy
Lucka
Dobrý den, už nějakou dobu chodím s přítelem, který si v minulosti zažil s pervitinem peklo, byl na ulici, poškodil si zdraví a podobně. Po těžkém životním období po 3 letech bez drogy si opět dal a rozjelo se to. Ve výsledku mi to vždy po nějaké době přizná, ale kdykoliv jsem s ním, tak mám podezření, vůbec mu v tom nevěřím. Říká mi, jak by chtěl přestat, ale nic pro to nedělá. Nevím, jestli už to mám vzdát nebo zkusit najít a navrhnout nějakou léčbu, s ústavní léčbou by nejspíš nesouhlasil. Pořád mi na něm záleží a miluju ho, ale tohle už je moc. Nechci mu dávat ultimáta, aby nebyl psychicky na dně. Jaká léčba by mohla pomoct závislému na pervitinu?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Lucko,
chápu Vaší nedůvěru v upřímném sdělení a chování partnera. Věřím, že i pro něho je to rozporuplná situace, kdy má za sebou špatnou životní zkušenost na pervitinu, ale nyní mu pervitin pomáhá si ulevit od těžkostí. Nechcete dávat partnerovi ultimáta, co tedy jste ochotna ještě Vy sama tolerovat a co už je přes hranici? Ve výsledku záleží na partnerovi, zda něco pro změnu udělá.
Vy jako blízká osoba mu můžete pomoci zprostředkováním odborné péče. Existují různé formy ambulantní i pobytové léčby. Píšete, že partner už v minulosti problémy s pervitinem řešil. Pobavte se o tom, co nebo kdo mu tenkrát pomohl a zda je možné využít stejnou možnost i dnes. Můžete se obrátit na zařízení, kde poskytují poradenství pro uživatele a jejich blízké. Doporučuji to využít i pro Vás osobně, ať pro individuální tak i párové poradenství. Získáte pro sebe potřebné informace k jistějšímu přístupu k partnerovi. Zároveň tím dáváte najevo partnerovi svou podporu.
Zde dávám odkaz na Adiktologickou a preventivní ambulance -21
Centrum protidrogové prevence a terapie, o. p. s.
Ambulantní program
Plachého 6, Plzeň, 301 00
Tel.: 602 686 893
Poradenské a terapeutické služby pro děti, mladé lidi a jejich blízké. Mgr. Jana Bučilová Kadlecová, DiS. www: https://www.cppt.cz/nase-zarizeni/adiktologicka-a-preventivni-ambulance-21
nebo najdete další zařízení na odkazu https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Snad moje odpověď je v tuto chvíli dostačujcí. Pokud byste potřebovala ještě něco probrat, tak  se ozvěte.
HS