problémy s dcerou
suschenka
Dobrý den, Moje dcera prvděpodobně užíva "papíry a "koule". Já ale nevím co to je. Mohli byste mi poradit o co se jedná a jak je to nebezpečné? předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Lenka Nováčková
Dobrý den!"Papír" je slangový výraz pro halucinogenní drogu, častěji se setkáte s názvem "trip". Jde o papírek napuštěný LSD, který se vkládá pod jazyk. "Koule" je jiný název pro Extázi - drogu, která bývá zařazována mezi halucinogeny nebo stimulancia, vyskytuje se ve formě tablet. S oběma drogami se lze nejčastěji setkat na party nebo jiných podobných akcích. Mezi největší rizika halucinogenů - a tedy i tripu - patří jejich nepředvídatelné účinky, výrazné zásahy do lidské psychiky a možnost spuštění skrytých psychických chorob. Extáze pak může být příčinou vyčerpání organismu, dehydratace případně celkového kolapsu - uživatelé ji berou zejména s cílem "bavit se" co nejlépe a nejdéle a nevnímají přirozené fyziologické potřeby svého těla - příjem tekutin, odpočinek...Dlouhodobé užívání pak může vyústit i v toxickou psychózu. Více informací o těchto látkách najdete na stránkách této poradny, hned pod heslem "VSTUP DO PORADNY". Pokud byste měla zájem mluvit o tom, co problémy Vaší dcery dělají i s Vámi samotnou, můžete navštívit Rodičovské konzultace, které probíhají v Denním stacionáři SANANIM, Janovského 26, Praha 7, vždy v úterý od 17.00. Telefon: 220803130. Přeji Vám hodně štěstí!Lenka