pervitin
katka
Zdravím všechny... Asi před dvěma lety jsem řešila problémy se svým přítelem se kterým jsem žila v té době pátým rokem a zjistila jsem, že šňupe pervitin a to tak, že se dostal až do léčebny v Opavě, kde byl dva měsíce. Po léčbě byl asi 3 měsíce čistej, ale potom opět začal brát, ale to už jsme spolu nežili..... pak následoval koloběh.. 2 měsíce bral, měsíc byl čistej.. atd. (stále pouze šňupání - nikdy si nepíchal, ale nikdy nedokázal být bez pika). Teď už je čistej asi půl roku a to jen tak bez léčby.. žije s novou partnerkou a spolu jsem zůstali skvělí kamarádi. Možná si teď říkáte, proč vám vůbec píšu když je už všechno v pořádku, ale to je to, co nechápu. Je vůbec možný aby po dohromady 7 letech braní přestal prostě jen tak??? Nebo to možné není a jen to na něm není vidět? Já bych si ale troufla říct, že po těch všech peripetiích už bych to snad poznat musela.. co myslíte? Díky za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den Katko, ptáte se, zda je možné, aby se někdo sám dostal ze závislosti? Někdy to možné opravdu je, někteří lidé to mohou skutečně zvládnout sami. Já osobně bych možná přemýšlela, zda je půl roku dostatečně dlouhá doba na to, aby to bylo definitivní, ale na druhou stranu - každý den abstinence navíc je úspěch. Vaše pochybnost, že to na něm prostě taky jen nemusí být vidět, je určitě oprávněná, ale sama píšete, že ho znáte tak dobře, že si troufáte odhadnout, že tomu tak není. Takže, proč ne...? Určitě je fajn, že Váš kamarád má takovou kamarádku a nezbývá než podporovat a držet palce...